EN

14.06.2010 Wersja do druku

Narodowa pochylnia

"Berek Joselewicz" w reż. Remigiusza Brzyka w Teatrze Polskim we Wrocławiu. Pisze Andrzej Ficowski w portalu www.dwutygodnik.com.

Spektakl Remigiusza Brzyka i Pawła Śpiewaka zrealizowany na podstawie dwóch tekstów - "Roku 1794" Zenona Parviego oraz "Berka Joselewicza" Jakuba Wajsmana - jest próbą ogarnięcia mitycznej przestrzeni polskiego patriotyzmu. Dodajmy, próbą udaną. Scena wrocławskiego Teatru Kameralnego wydaje się być dobrym miejscem, aby przywołać, za pomocą zupełnie nie wystawianych sztuk, mit Polski wielokulturowej, tolerancyjnej i otwartej na inność. I to nie tylko z tego powodu, że Teatr Kameralny jeszcze do niedawna był Teatrem Żydowskim. Również z tego powodu, że wrocławska scena przypomina zamknięte pudełeczko zapałek, w którym człowiek nie ma jak oddychać - podobnie jak duszna i klaustrofobiczna jest atmosfera mentalna dzisiejszej Polski, co swoim "Berkiem Brzyk" wyczuł świetnie. 2. "Berek Joselewicz" jest w polskim teatrze kolejną próbą twórczego przetworzenia konwencji teatru Tadeusza Kantora. Brzykowi udała się rzecz niebywała, ponieważ nawią

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Narodowa pochylnia

Źródło:

Materiał nadesłany

www.dwutygodnik.com/

Autor:

Andrzej Ficowski

Data:

14.06.2010

Realizacje repertuarowe