EN

22.01.1978 Wersja do druku

Gombrowicz, Prus, Jerzy Satanowski

Inscenizacja Operetki Gombrowicza na otwarcie T. Muzycznego w Słupsku jest bardzo interesującym wydarzeniem teatralnym i stanowi równocześnie najlepszą deklarację programową nowej sceny. Można wierzyć lub nie wierzyć inauguracyjnym oświadczeniom, ale ich naoczne urzeczywistnienie to już fakt i argument nie tylko ma rzecz dobrych życzeń, lecz i dobrych nadziei. Teatr w Słupsku nie chce być jeszcze jedną tradycyjną sceną muzyczno-operową, operetkową, czy równie tradycyjną sceną musicalu, chce natomiast być testerem w którym "język" muzyki będzie równouprawniony ze słowem w tworzeniu znaczeń. Mamy tu jeden z najciekawszych problemów, jakie stoją przed współczesnym teatrem, tak "wielojęzycznym'' i zarazem jak nigdy dotąd świadomym swego polifonicznego charakteru. Kompozytor Jerzy Satanowski i reżyser Maciej Prus postanowili zinterpretować sens Operetki Gombrowicza poprzez muzykę, a nie tylko (jak ich poprzednicy) przez uciekanie się do pomocy muz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Gombrowicz, Prus, Jerzy Satanowski

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 2

Autor:

Grzegorz Sinko

Data:

22.01.1978

Realizacje repertuarowe