EN

1.02.1990 Wersja do druku

Temat

Kiedy zacząłem czytać w "Dialogu" sztukę "Słuchaj Izraelu", którą Jerzy S. Sito napisał na zamówienie teatru Habima z Tel-Awiwu, musiałem znowu pomyśleć o powtarzającym się co jakiś czas, zasadniczym dla współczesnej dramaturgii problemie tematu. Znowu wróciło, co jakiś czas, od czterdziestu paru lat zadawane pytanie: czy może powstać sztuka o ludobójstwie, o obozach koncentracyjnych i lagrach, o mordowaniu i przesiedlaniu całych narodów. Kiedyś zastanawiając się nad "Dochodzeniem" Weissa, napisałem, że podjąwszy takie tematy, dramaturgia musiałaby całkowicie się zmienić, znaleźć jakieś zupełnie nowe sposoby wyrażania czegoś, co dotąd nie było przez nią wyrażane, albo przyznać się do słabości i zmienić w reportaż czy zapis relacji uczestników i naocznych świadków wydarzeń: "Jak napisać sztukę o wymordowanym narodzie. O ludności miasta, która ma milion twarzy. I przeżywa klęskę będącą w całości, w milionowym wymiarze pra

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Temat

Źródło:

Materiał nadesłany

Literatura

Autor:

Jan Kłossowicz

Data:

01.02.1990

Realizacje repertuarowe