EN

11.12.2009 Wersja do druku

Warszawa. Premiera dramatu Heinricha Müllera w Teatrze La M.ort

Po latach nieistnienia na polskich scenach niemiecki dramatopisarz Heinrich Müller budzi coraz większe zainteresowanie współczesnych twórców teatru. Tak jest w przypadku Teatru La.Mort, którego najnowszą premierą będzie "HamletMaszyna"
Ofelia w stosunku do Hamleta jest silniejsza, mocno feministyczna.

Tekst Müllera nawiązuje do dramatu Szekspira, biorąc z niego postacie Hamleta i Ofelii. Duński książę staje się pogrążonym w stagnacji dzieckiem współczesności. Ofelia w stosunku do Hamleta jest zdecydowanie silniejsza, mocno feministyczna, a jedną z inspiracji do jej stworzenia była postać Ulrike Meinhoff. Składający się z monologów niedługi tekst Müllera jest jednak wieloznaczny i pozwala na różnorodne odczytania przez pracujących nad nim reżyserów. - Dla nas praca nad dramatem Müllera była naturalną kontynuacją zainteresowania Szekspirem przy poprzedniej premierze, "Roscencrantz i Guildenstern nie żyją" - mówi o pracy nad spektaklem reżyserka Ewelina Kauffman. - Tekst Müllera jest kwintesencją "Hamleta". W paru scenach w pełni pokazuje dramat człowieka rozdartego wobec rzeczywistości. W pracy dla Eweliny Kauffman ważna była również inspiracja tekstami Oriany Fallaci. Jej spojrzenie na cywilizację mocno przypomina chwilami pogląd

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Znaleźć siebie w Hamlecie

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 290 - Po godzinach

Autor:

Agnieszka Rataj

Data:

11.12.2009

Realizacje repertuarowe