Obecna inscenizacja "Hamleta" zaprezentowana w Warszawie przez zespół krakowskiego Starego Teatru w ramach Teatru Rzeczypospolitej, jest już czwartym zmierzeniem się Andrzeja {#os#2589}Wajdy{/#} z arcydramatem Szekspira. Czwartym i oryginalnym. Oryginalnym w sferze koncepcji inscenizacyjnej, a nie z racji powierzenia roli Hamleta kobiecie. Hamlet grany przez kobietę nie stanowi wszak specjalnego novum w dziejach inscenizacji tego dramatu rolę Hamleta grywały przecież aktorki. Rzecz w tym, że Wajda umieścił widownię w garderobie aktorskiej, tam bowiem rozgrywa się akcja "Hamleta". Scena teatru podzielona jest na dwie części, jedną z nich stanowi właśnie garderoba (toaletka z leżącym nań egzemplarzem sztuki, kanapa, taboret, fotel, no i my, widownia). I to jest pierwszy plan. Pozostała część to tradycyjna scena teatralna wykorzystana tu jako drugi plan (tam gra się to, co jest wyłącznie teatrem w tym przedstawieniu; a więc intrygę pol
Tytuł oryginalny
W garderobie
Źródło:
Materiał nadesłany
Życie Warszawy Nr 40