EN

17.01.2005 Wersja do druku

Mac Becik

"Makbet" w reż. Piotra Kruszczyńskiego w Teatrze Polskim w Warszawie. Pisze Janusz R. Kowalczyk w Rzeczpospolitej.

Walka o najwyższy urząd w państwie to jeden z tematów, którymi sztuka teatru skutecznie karmi się od tysiącleci. Widzowie oczekujący zaskakującej gry emocji w widowisku Teatru Polskiego wyjdą jednak mocno rozczarowani. Zamiast niej otrzymają bowiem komiks o parze nadmiernie ambitnych nieudaczników, którzy skrytobójczy zamach na władcę przypłacili, jakże słusznie, najpierw utratą kontaktu z rzeczywistością, a później i życiem. Przetaczająca się przez polskie sceny fala wystawień "Makbeta" Williama Szekspira - z bohaterem zmierzającym po trupach do władzy - nikogo nie powinna szczególnie dziwić. W krakowskiej inscenizacji Andrzeja Wajdy wojskowe panterki i kamizelki kuloodporne wykonawców miały nawiązywać do wojny w Iraku i jej reperkusji. Opolska wersja Mai Kleczewskiej szokowała krwawymi gangsterskimi jatkami jako odwzorowaniem telewizyjnej popkulturowej papki. Piotr Kruszczyński [na zdjęciu] w Warszawie wystartował wizją "Makbeta" podporządk

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mac Becik

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 13

Autor:

Janusz R. Kowalczyk

Data:

17.01.2005

Realizacje repertuarowe