EN

31.07.1956 Wersja do druku

O aktualnych problemach scenografii

Ostatnio coraz więcej mówi się i pisze o roli plastyka w teatrze. Są tacy, którzy z wyczuwalnymi dziś objawami bardziej aktywnej ingerencji scenografów w two­rzenie przedstawienia teatralnego łączą na­dzieje na rychłe odrodzenie naszego teatru oraz sposób wyjścia z obecnego impasu. Równocześnie jednak ludzie nacechowani tym optymizmem patrzą na teatr z wy­godnego fotela recenzenta i całkowicie nie zdają sobie sprawy z tych wszystkich tru­dności, które scenograf musi pokonać, względnie które w obecnej sytuacji są dla niego nie do pokonania. * Plastycy pracują w teatrze przeważnie na gażach. Wysokość gaży określa konwencja. W teatrze macierzystym scenograf zobo­wiązany jest wykonać projekty do 3-4 sztuk rocznie. Teoretycznie nie jest to ilość wygórowana. Gaża jednak nie wystarcza na utrzymanie, pokrycie kosztów farb, ma­teriałów, malarskich, jakie takie wyposaże­nie pracowni. W związku z tym scenograf zmuszo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

O aktualnych problemach scenografii

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 15/16

Autor:

Wojciech Krakowski

Data:

31.07.1956