EN

10.07.2009 Wersja do druku

Orkiestra ciał

O "Boléro Variations" Rajmunda Hoghe prezentowanym w ramach cyklu "Nowy Taniec na Malcie" pisze Jagna Burlaga z Nowej Siły Krytycznej.

"Pier Paolo Pasolini pisał kiedyś o potrzebie rzucenia swego ciała w walkę. Te słowa zainspirowały mnie i doprowadziły do decyzji, by wyjść na scenę. Inne moje inspiracje to rzeczywistość, która mnie otacza, czasy, w których przyszło mi żyć, moje wspomnienia zdarzeń, ludzi, obrazów i uczuć oraz potęga i piękno muzyki. Także konfrontacja z własnym ciałem, które w moim przypadku nie koresponduje z ogólnoprzyjętymi normami piękna. Ciała na scenie, które nie spełniają norm - to dla mnie bardzo ważne - nie tylko w kontekście historii sztuki i tańca, ale także w świetle współczesnych tendencji czyniących z żywych istot estetyczne, wykreowane obiekty." Jest to wypowiedź Raimunda Hoghe, który w kilku zdaniach ukazał kierunek swoich poszukiwań na polu tańca współczesnego, w którym głównymi punktami odniesienia są: historia tańca i muzyki oraz ogromna świadomość swojej odmienności w stosunku do innych ludzi. Hohge jest naznaczony kalectwe

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Jagna Burlaga

Data:

10.07.2009

Wątki tematyczne

Festiwale