EN

17.06.2009 Wersja do druku

Oniegin - w cieniu Tatiany

"Eugeniusz Oniegin" w reż. Marka Weissa w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Piotr Pożakowski w Ruchu Muzycznym.

Marek Weiss - dyrektor artystyczny Opery Bałtyckiej - przygotował na gdańskiej scenie "Eugeniusza Oniegina" Czajkowskiego. Całość trzyaktowego dzieła podzielono na dwie części. Akt pierwszy i pierwsza scena drugiego (w podziale oryginału) rozgrywa się w plenerze - sielankowej przestrzeni, z grupą drzew pośrodku i projekcją lasu na horyzoncie. Wszystko w wysmakowanej, pastelowej kolorystyce łączącej zieleń, szarość, beż i biel, w którą doskonale wpisują się także kostiumy protagonistów. Tu pojawiają się wieśniacy (w inscenizacji opuszczono początkową rozmowę Łariny z Nianią), tu zawiązuje się akcja, tu po zmierzchu pozostaje Tatiana i pisze list do Oniegina, tu też zasypia i tu o świcie budzi ją gra pastuszka. Proste a funkcjonalne rozwiązanie, bez zbędnych zmian dekoracji. Także kolejna scena - przyjęcie u Łariny - rozgrywa się w tej przestrzeni (zmieniła się jedynie projekcja lasu w tle). Skoro jednak przyjęcie przeniesiono w plener -

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Oniegin - w cieniu Tatiany

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 24/14.06.

Autor:

Piotr Pożakowski

Data:

17.06.2009

Realizacje repertuarowe