EN

29.10.1995 Wersja do druku

Zamiast Szekspira

W ostatnim okresie za sprawą dwóch głośnych inscenizacji Macieja Prusa - Ryszarda HI i Straconych zachodów miłości, stołeczny Teatr Polski stał się Domem Szekspira. Obecnie z powodu remontu szyfmanowskiej sceny przy ul. Karasia obowiązki Teatru Polskiego dźwiga na swych wątłych technicznie barkach Teatr Kameralny przy ul. Foksal. Prawdopodobnie z chęci zrekompensowania warszawiakom wielomiesięcznej przerwy w eksploatacji wspomnianych spektakli Prusa postanowiono tu wystawić wprawdzie nie dzieło samego Mistrza ze Stratfordu, lecz jedną ze sztuk postszekspirowskich pt. Zwodnica siedemnastowiecznej spółki autorskiej Middleton-Rowley. Przykro to pisać, ale otrzymaliśmy erzac. Wbrew pozorom przyczyna tego stanu rzeczy nie tkwi w dramaturgicznej jakości tekstu. Owszem, Zwodnica wyraźnie została popełniona w celu dostarczenia rozrywki londyńskiemu ludowi w okresie panowania Jakuba I Stuarta, ale zasługuje na znacznie lepszy sceniczny los niż ten, który stał si�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Wiadomości Kulturalne nr 44

Autor:

Artur Wawryszuk

Data:

29.10.1995

Realizacje repertuarowe