Wielokrotna realizatorka Schillerowskiego "Kramu z piosenkami" Barbara {#os#2283}Fijewska{/#}, stwierdza w programie "Kramu" w warszawskim Teatrze "Ateneum", iż jest to widowisko "niezwykle trudne w realizacji", wymagające od wykonawców "wszechstronnych uzdolnień i umiejętności". Autorka tych słów ma rację; ze swej strony dodam, że niejednokrotnie dziwiłam się, dlaczego żadna ze szkół aktorskich nie przygotowuje inscenizacji "Kramu" jako tzw. warsztatu muzycznego. Ba - więcej nawet: dlaczego "Kram z piosenkami" nie jest obowiązującym warsztatowym przedstawieniem wszystkich szkół teatralnych, skoro może dostarczyć tyle wielostronnego materiału do studiów. Pomijam już taniec i piosenkę, choć przecież stanowią one podstawę "Obrazków śpiewających i tańczących", jak je nazwał sam twórca; lecz jakież tu bogactwo stylów, wymagające umiejętności noszenia kostiumu, umiejętności stosownego do tego kostiumu poruszania się, ges
Tytuł oryginalny
W Schillerowskim "Kramie"
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr Nr 9