EN

9.12.2004 Wersja do druku

Hiobowe wieści dla scenicznych monopoli

"Zwycięstwo", "Królewnę Orlicę" i "Księgę Hioba" z wrocławskiego Teatru Współczesnego oglądał w Warszawie Jacek Cieślak.

Wrocławski Teatr Współczesny przedstawił w Warszawie spektakle "Zwycięstwo", "Królewnę Orlicę" i "Księgę Hioba". Widzowie mogli się przekonać, że działają w kraju znakomite zespoły aktorskie, które grają oryginalny repertuar, i nieznanych autorów. Lektura większości teatralnych tekstów i recenzji sprawia wrażenie, że w Polsce działają dwa zwalczające się gangi teatralnych interesów - krytyków i artystów związanych z postępowo-libertyńską grupą Lupy, Jarzyny, Warlikowskiego i ich konserwatywnych antagonistów kierowanych przez Holoubka i braci Englertów, skupionych wokół Ateneum, Narodowego i Współczesnego w Warszawie. Absurdalność dwubiegunowej wizji polskiego teatru mogą przełamać takie prezentacje, jak warszawskie występy Teatru Współczesnego z Wrocławia. Jego szefowa Krystyna Meissner stworzyła najpierw toruński Kontakt, który pokazywał oblicze naszej części Europy po rozpadzie bloku wschodniego. Swoje miejsce i okno na św

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Hiobowe wieści dla scenicznych monopoli

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 288

Autor:

Jacek Cieślak

Data:

09.12.2004

Realizacje repertuarowe