EN

11.04.1976 Wersja do druku

Tragiczne dni Goyi

W bardzo piękinym przesłaniu do polskiej publiczności, zamie­szczonym w programie Teatru na Woli, Antonio Buero Vallejo mó­wi o Goyi, obowiązkach artysty i własnych doświadczeniach: "Istnieje pogląd, że siły czy są tak wielkie, iż pochłaniają i anulują to, co jest przeciwko nim wymierzo­ne. Teoria ta jest moim zdaniem fał­szywa, ponieważ w konflikcie między pisarzami i społeczeństwem przypi­suje się całą moc społeczeństwu a żadnej - pisarzom. Nie zgadzam się również z tymi, którzy głoszą, że w warunkach przeciwnych postępowi społecznemu pisarz powinien mil­czeć lub wybrać uchodźstwo, by nie fałszować swojego dzieła". Prze­szłość hiszpańskiego autora, któ­ry prosto z Akademii Sztuk Pięk­nych poszedł na front wojny do­mowej, by walcząc w szeregach republikańskich zarobić wyrok śmier­ci, zamieniony później na dożywocie, a w końcu na kilka lat więzienia, uformowała jego twórczo�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tragiczne dni Goyi

Źródło:

Materiał nadesłany

Kultura Nr 15

Autor:

Elżbieta Wysińska

Data:

11.04.1976

Realizacje repertuarowe