EN

29.04.1982 Wersja do druku

Na barykadach Paryża

PIĘKNE przedstawienie przygotował Zygmunt {#os#871}Hübner{/#} i zespół Teatru Powszechnego w Warszawie. Uznanie tym więk­sze, że wysławiając sztukę nor­weskiego pisarza Nordhala Griega pt. "Upadek" poświęconą Ko­munie Paryskiej podejmował du­że ryzyko artystyczne. Sztuka jest szlachetna w zamiarze, ciekawa, ale pamiętamy świetne, także i na tej scenie, realizacje dramatów Stanisławy Przybyszewskiej po­święconych postaciom i konflik­tom Wielkiej Rewolucji Francu­skiej, a więc zbliżonym do ideolo­gii komunardów 1871 r., jakże ciekawe artystycznie i pogłębio­ne psychologicznie. Na pewno Norweg ustępuje pod tym wzglę­dem naszej rodaczce. Wielkie wydarzenia historyczne od­krywają pewne prawidłowości które ujawniają się w różnych epokach w podobnych sytuacjach społecznych, napięciach, dramatach. Prawidłowo­ści te rodzą postawy i działania szla­chetne, ale i podobne niebezpieczeń­stwa. Lekcja historii nie zawsze jest przyswojona prze

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Na barykadach Paryża

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Powszechne Nr 49

Autor:

Józef Szczawiński

Data:

29.04.1982

Realizacje repertuarowe