EN

5.12.2008 Wersja do druku

Lublin. Trzy sztuki do myślenia w Centralnym

Cechą charakterystyczną Teatru Centralnego jest repertuarowa różnorodność i odwaga w podejmowaniu trudnych tematów. Powstanie przy Centrum Kultury w Lublinie Teatru Centralnego znacząco poszerzyło teatralną ofertę w mieście. Najkrócej mówiąc - Centralny proponuje sztuki niezwalniające od myślenia.

Aby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na jego ofertę na najbliższe dni. W sobotę coś dla siebie znajdą miłośnicy teatru tańca. Spektakl Teatru MAAT Projekt "My (Requiem)" powstał w wyniku spotkania rozmaitych inspiracji, tradycji oraz estetyk teatralnych i plastycznych. Choreografia Tomasza Bazana nawiązuje do tradycyjnego japońskiego tańca butoh oraz tańca intuitywnego i jest osadzona w klimacie późnej twórczości Francisa Bacona. W warstwie znaczeniowej zaś spektakl jest swego rodzaju powrotem artystów do czasów dzieciństwa i młodości. Jego rytm fabularny wyznaczają wywołane z pamięci wspomnienia zdarzeń i motywów z owego okresu, przetworzone w szereg ruchowo-plastycznych impresji budujących zaskakująco spój-ną całość. Granica, poza którą uprawianie twórczości artystycznej staje się moralnym nadużyciem, to problem postawiony w sztuce Marka Ravenhilla "Pool (No Water)", którą zobaczymy w niedzielę. Bohaterowie sztuki to awangardow

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzy sztuki do myślenia

Źródło:

Materiał nadesłany

Kurier Lubelski nr 284

Autor:

Andrzej Z. Kowalczyk

Data:

05.12.2008