EN

25.11.2008 Wersja do druku

Awangarda po awangardzie

"Pool (no water)" w reż. Łukasza Witt-Michałowskiego na Scenie Prapremier InVitro w Lublinie. Pisze Kamila Paprocka w Teatrze.

Pisząc "Pool (no water)", Mark Ravenhill inspirował się fotografiami chorych na AIDS artystów i transwestytów, autorstwa Nan Goldin. Charakter tych fotografii doskonale oddaje sformułowanie, którego artystka używała po wielokroć sama: "zdjęcia to jedyny sposób, by nie zapomnieć, co zdarzyło się poprzedniego wieczoru". "Ballada o seksualnej zależności" Goldin to dzieło na pograniczu performance'u, filmu i fotografii. Jedno ze zdjęć cyklu przedstawia samą artystkę tuż po pobiciu jej przez narzeczonego. Ukazuje ono wstrząsający wizerunek zmasakrowanej twarzy. Z kolei "Cookie Portfolio" jest zapisem trzynastoletniej przyjaźni Nan z Cookie Mueller. Zapada w pamięć ostatnie zdjęcie, zrobione tuż po śmierci Cookie w jej mieszkaniu. Widać na nim pusty pokój, w lustrze odbija się flesz aparatu. Zdjęcie to nie tylko sentymentalne requiem, ale przede wszystkim studium ludzkiej obecności i nieobecności. E., główna bohaterka dramatu Ravenhilla, ma wiele ws

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Awangarda po awangardzie

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 11/11.2008

Autor:

Kamila Paprocka

Data:

25.11.2008

Realizacje repertuarowe