EN

18.11.2004 Wersja do druku

Warszawa. Konkurencyjny Teatr TV?

Tylko jedna premiera w miesiącu, ale zrealizowana z rozmachem - to pomysł dyrekcji "Jedynki" na zwiększenie oglądalności poniedziałkowego Teatru TV.

Telewizyjna "Jedynka" chce w przyszłym roku ograniczyć liczbę nowych spektakli teatralnych. Z dwóch premier w miesiącu w poniedziałkowym Teatrze Telewizji ma zostać tylko jedna, za to o dużo większym budżecie (przeciętnie o 70 proc.). W sumie na antenie "Jedynki" ma się pojawić 12 nowych przedstawień, o sześć mniej niż w 2004 roku. - Zmniejszenie liczby premier to jedyny sposób, aby dofinansować produkcję poszczególnych spektakli - tłumaczy Piotr Dejmek, zastępca dyrektora Programu 1 TVP. Głównym celem zmian jest zwiększenie oglądalności teatru, która spadła od zeszłego roku i dzisiaj rzadko przekracza 2,5 proc. Ostatnio rekord pobiła powtórka spektaklu "Łucja i jej dzieci" Sławomira Fabickiego według sztuki Marka Pruchniewskiego [na zdjęciu], którą obejrzało prawie 4 proc. widowni, czyli 1,3 mln widzów. Takie wyniki należą jednak do wyjątków. - Chodzi o to, by tych wyjątków było jak najwięcej - mówi Dejmek. W tym celu "Jedynka" zami

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr TV ma walczyć o widzów

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 270

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

18.11.2004

Wątki tematyczne