EN

12.09.2008 Wersja do druku

Festiwal Dialogu Czterech Kultur. Odsłona siódma

Kim byli artystyczni ojcowie Tadeusza Kantora? Odpowiedzi udzielają kolejne wykłady, projekcje spektakli oraz realizacje dokumentalne - o Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi pisze Marta Olejniczak z Nowej Siły Krytycznej.

"Cricotege jest rodzajem działania, wywodzącego się z doświadczeń Teatru Cricot 2 i z metody gry aktorskiej przez ten teatr odkrytej i praktykowanej" - można przeczytać w katalogu festiwalu Dialogu Czterech Kultur, a jeszcze więcej można było dowiedzieć się podczas wykładu Anny Halczak, pracownika Cricoteki. Zacytowany fragment rodzi szereg pytań. Choćby takie, które dotyka problemu ojców teatru, mistrzów Tadeusza Kantora. Odpowiedzi na nie udzielają kolejne wykłady, projekcje spektakli oraz realizacje dokumentalne. Zbigniew Osiński opowiedział o "Pamięci tradycji: Tadeusz Kantor wobec Leona Schillera i Andrzeja Pronaszki". Jako pierwsze pojawiło się zagadnienie pism Tadeusza Kantora, które zostały zebrane w tomie ulokowanym pomiędzy pracą naukową a publicystyką. Tym samym zostały pozbawione wszystkich powtórzeń, tak istotnych w twórczości reżysera, który łączył symbolizm z awangardą, rzeczy wykluczające się, ale dla Kantora

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Marta Olejniczak

Data:

12.09.2008

Festiwale