EN

6.09.2008 Wersja do druku

Lublin. Nowy sezon w Teatrze Andersena

Teatr im. Hansa Christiana Andersena przygotowuje ciekawe i eksperymentalne przedstawienie: adaptację "Pięknej i bestii" w konwencji teatru tańca. Ze sceny nie padnie ani jedno słowo.

Żadne słowo ze sceny nie padnie, ale cały czas będziemy słuchać muzyki Wolfganga Amadeusza Mozarta. - Spektakl nie jest jednak ilustracją do muzyki albo odwrotnie. Nie jest też pantomimą ani baletem, ani musicalem. Chodzi o coś, co można nazwać teatrem tańca - zapowiada dyrektor teatru Arkadiusz Klucznik. Zaprosił do współpracy Katarzynę Aleksander-Kmieć, wysoko notowaną choreografkę młodego pokolenia, która reżyseruje "Piękną..." oraz przygotowała muzykę do spektaklu, czyli zmiksowała kompozycje Mozarta. Jest to więc niemal jej autorski spektakl. Aleksander-Kmieć studiowała w Konserwatorium Tańca im. Barata w Lake Forest (Illinois), ma spory i świetnie oceniany dorobek, jest laureatką nagrody za najlepszą współczesną choreografię XII Ogólnopolskiego Konkursu Tańca - Gdańsk 2001 i Złotej Maski za choreografię do spektaklu "Krzyk według Jacka Kaczmarskiego" (Teatr Rozrywki w Chorzowie). Scenografię zaprojektowała Anna Chadaj (pracowała ju�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Baśń bez jednego słowa

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Lublin nr 209

Autor:

Grzegorz Józefczuk

Data:

06.09.2008