EN

14.03.2008 Wersja do druku

Ochman, mistrz suspensu

"Eugeniusz Oniegin" w reż. Wiesława Ochmana w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.

Premiera arcydzieła Piotra Czajkowskiego "Eugeniusz Oniegin" w Teatrze Wielkim w Łodzi dostarczyła wielu wrażeń muzycznych i scenicznych. Ciekawą, emocjonalnie pogłębioną interpretację partytury zawdzięczamy Andrzejowi Straszyńskiemu, który poprowadził cały zespół. Na wysokości zadania stanęli soliści, choć poza kilkoma odtwórcami ról drugoplanowych (Agnieszka Makówka, Anna Kalejta, Mirosław Niewiadomski) nie mieli imponujących głosów. Obronną ręką z trudnego zadania wyszedł kreujący tytułową postać Andrzej Kostrzewski, któremu w interpretacji roli. Pomógł bezsprzeczny talent aktorski. Jednak prawdziwym bohaterem wydarzenia był reżyser Wiesław Ochman, który potrafił wprowadzić do scen lirycznych Czajkowskiego sporo dramatyzmu, miejscami w epizodzie kłótni na balu u Ładnych, a także w fenomenalnie rozegranej scenie pojedynku, kiedy nie widzimy walczących i słyszymy tylko strzały. Dopiero po sporej chwili dowiadujemy się, kto padł za

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ochman, mistrz suspensu

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 11/13.03

Autor:

Bronisław Tumiłowicz

Data:

14.03.2008

Realizacje repertuarowe