EN

24.10.2005 Wersja do druku

Kulturalne pieniądze

W warszawskim Teatrze Wielkim, 15 października odbyła się premiera jednej z najbardziej fascynujących oper XIX wieku. "Andrea Chenier" włoskiego kompozytora Umberto Giordano to porywająca historia oparta na autentycznych wydarzeniach. Tytułowy bohater, poeta, który został zgilotynowany w krwawym okresie wielkiego terroru Robespierre'a, ma swój historyczny pierwowzór. Oczywiście, w operze nacisk położony jest nie tylko na wydarzenia historyczne, choć nie można również - nawet w największym uproszczeniu - sprowadzić Rewolucji Francuskiej do roli tła dla melodramatycznej opowieści. Andrea jest zakochany w młodej arystokratce Magdalenie, która przechodzi przemianę podczas pierwszego aktu. Z pustej dziewczyny zmienia się w świadomą niesprawiedliwości, dojrzałą osobę. To wszystko za sprawą zainteresowania, jakie wzbudził w niej swym płomiennym wystąpieniem młody poeta. Akt drugi to triumf rewolucji - równie niesprawiedliwej co poprzedni, postfeudalny sys

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kulturalne pieniądze

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Bankowa - Warszawa nr 43

Autor:

mw

Data:

24.10.2005

Realizacje repertuarowe