EN

9.09.2005 Wersja do druku

Wszyscy wsiedli na jednego Maksa

Teatr Polski otwiera dziś sezon artystyczny dramatem Wasilija Sigariewa pt. "Plastelina". Jak zapowiadają realizatorzy, widzowie przeżyją szok.

Opowieść obdarta jest bowiem z grzecznej konwencji. - Sztuka mówi o bolesnym wchodzeniu w dojrzałość ludzi wrażliwych i delikatnych - wyjaśnia reżyser, Grzegorz Wiśniewski. - Społeczeństwo próbuje takie osoby podporządkować swoim prawom, uformować je na swój obraz i podobieństwo. Jeśli się to nie udaje, tresowana postać zostaje zepchnięta na margines. Taki schemat zachowań obserwować będziemy na przykładzie historii głównego bohatera sztuki, Maksa - w tej roli Piotr Ligienza - dookoła którego pojawia się wiele postaci znaczących dla przebiegu akcji. W sztuce Sigariewa występuje ich ponad trzydzieści. Opisywana historia dzieje się gdzieś na głębokiej prowincji, ale nie jest to tylko opowieść o Rosji. Sztuka obnaża mechanizmy wywierania nacisku na jednostkę, które możemy spotkać pod każdą szerokością geograficzną. - Teatr zawsze szuka tematów bliskich rzeczywistości - dodaje Wiśniewski. - Zaangażowanych społecznie. Przeszła już pr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wszyscy wsiedli na jednego Maksa

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Ilustrowany nr 211

Autor:

Katarzyna Kaczór

Data:

09.09.2005

Realizacje repertuarowe