EN

17.05.2007 Wersja do druku

Łódź. Stolica wyprzedzania konkurentów w internecie

Gdańsk, Poznań i Toruń, konkurenci Łodzi w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w roku 2016, spóźnili się z wykupieniem stron internetowych z nazwami miast, datą 2016 oraz tzw. domenami pl i com. Wyprzedziła ich w tym względzie... łódzka firma. Zwykle robi się to po to, by odsprzedać domeny z zyskiem. Nasi rywale mogą więc słono zapłacić za opieszałość.

Internetowe adresy gdansk2016.pl, torun2016.pl i poznan2016.pl (tak samo com) wykupiła łódzka Agencja Wydarzeń Artystycznych Pro Cinema, której właścicielem, podobnie jak kina Charlie w Łodzi, jest Sławomir Fijałkowski. Właściciel domen niechętnie rozmawia na ten temat. - Nie zamierzam ich sprzedawać - mówi. - Tak właśnie wygląda różnica pomiędzy prywatnymi firmami, które potrafią przewidywać przyszłość, a opieszałymi instytucjami kultury. Łodzianin zapowiada, że wykupione domeny wykorzysta w ogólnopolskim projekcie "Matrix kulturalny", w którym młodzież oraz absolwenci szkół plastycznych i informatycznych będą prezentować swe prace. Nie ukrywa jednak, że jeśli władze któregoś z miast zgłoszą się z ofertą odkupienia, rozważy taką możliwość. - Na stronie z domenami znaleźliśmy osiem czy dziesięć innych domen poza pl. Pięć z nich zarezerwowaliśmy - opowiada Grzegorz Grabowski, dyrektor wydziału kultury Urzędu Miasta T

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Łódź stolicą wyprzedzania konkurentów

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Łódzki nr 114

Autor:

anp [Anna Paawłowska]

Data:

17.05.2007

Wątki tematyczne