"Sama Słodycz" Ireneusza Iredyńskiego, inscenizacja w reż. Justyny Kowalskiej, rozpoczęła wczoraj 42. edycję Przeglądu Małych Form "Kontrapunkt".
Zeszłoroczna produkcja festiwalowa to ujęta w klamrę psychodramy opowieść o zamkniętej grupie pensjonariuszy pewnego szpitala, której pozorny spokój zostaje zachwiany przez tytułową bohaterkę. Obok spektaklu, publiczność miała także okazję obejrzeć multimedialny performance projektu "Musica Genera" zatytułowany "TojToj". Za podstawę tej realizacji posłużyły zmutowane roboty-zwierzęta, a jako tło wykorzystano elektroakustyczne dźwięki. Wszystko, aby uświadomić nam w jak szybkim tempie postępuje cywilizacja i co się z tym wiąże. Dzisiejszy dzień to przede wszystkim prezentacje konkursowe. W programie znalazły się następujące przedstawienia: "Bóg Niżyński" Teatru Wierszalin (Teatr Lalek "Pleciuga", g. 16) portretujący słynnego tancerza, który za swój geniusz płaci szaleństwem; adaptację prozy Doroty Masłowskiej "Paw Królowej. Opera praska" (studio koncertowe PR Szczecin, 18.30); "Osobistego Jezusa" Przemysława Wojcieszka (Teatr Współc