Olimpiada Teatralna we Wrocławiu

02-12-2016
16-02-2017
Festiwal festiwali. A przecież nie o to chodziło
Rok 2016, w którym Wrocław pełnił obowiązki Europejskiej Stolicy Kultury, za nami. Organizatorzy odtrąbili sukces, media rozdały cenzurki, jednych chwaląc i głosząc zasługi, innych ganiąc i wyciągając niedociągnięcia. Niejasna pozostała tylko kwestia, ile w programie wrocławskiej ESK pozostało z aplikacji "Przestrzeni dla piękna", którą pięć lat temu Wrocław uwiódł paryskich jurorów i zdobył zaszczytny tytuł - pisze Mariusz Urbanek w miesięczniku Odra.
24-01-2017
Teatr to nie fabryka. Sceniczne plusy i minusy minionego roku
Jak co roku pojawiają się jakieś sygnały, nowe mody, może trendy. Co przeminie, a co wzrośnie, czas pokaże. Tymczasem zebrałem po siedem sukcesów i porażek minionego roku teatralnego - pisze Tomasz Miłkowski w Przeglądzie.
04-01-2017
Plus minus średnio?
Koniec i początek roku - tradycyjny czas podsumowań i podejmowanych zobowiązań. Niewiele są warte, ale milo pomyśleć, że może coś dałoby się zrobić lepiej - pisze Tomasz Miłkowski w Trybunie.
30-12-2016
Ocena ESK 2016. Teatr - mocna 4 z nadzieją na 5
Świętem scenicznej odsłony ESK była Olimpiada Teatralna - trwający miesiąc maraton, podzielony na kilka nurtów. Największe gwiazdy pojawiły się w ramach tego głównego - we Wrocławiu gościli ze swoimi spektaklami Tadashi Suzuki, Romeo Castellucci czy Pippo Delbono - pisze Magda Piekarska w Gazecie Wyborczej - Wrocław.
30-12-2016
Oceniają ESK 2016
ESK 2016 w opinii dziennikarzy w Gazecie Wyborczej - Wrocław.
02-12-2016
"Chyba minęły już moje najlepsze lata, ale nie chciałbym, żeby wróciły"*
Robert Wilson, czołowa postać awangardy teatralnej XX wieku, poddał eksperymentom wiele elementów machiny teatralnej. Od pewnego momentu zaczął stawiać tekst w centrum spektaklu, sięgnięcie po Becketta, u którego każde słowo jest równie ważne i restrykcyjnie na scenie egzekwowane, jest tego konsekwencją - o spektaklu "Ostatnia taśma Krappa" w reż. Roberta Wilsona na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Kinga Kurysia z Nowej Siły Krytycznej.
30-11-2016
Co to za projekt?
Program Festiwalu "Dziady. Recykling" na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu został tak pomyślany, żeby sprowokować do zadania pytań: co to za projekt kulturowy i czy w ogóle istnieje? Wydaję mi się, że Dziady jako projekt kulturowy (w domyśle: wspólnototwórczy) nie istnieje - pisze Dominika Bremer z Nowej Siły Krytycznej.
30-11-2016
Głos chóru
Terzopoulos wyreżyserował antyczną tragedię osadzając ją w skomplikowanej i trudnej przestrzeni greckiej polityki - o spektaklu "Prometeusz w okowach" w reż. Theodorosa Terzopoulosa na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Dominika Bremer z Nowej Siły Krytycznej.
31-10-2016
"To nie katolicyzm, to kłamstwo". Po spektaklu "Ewangelia"
- Obozy dla uchodźców to świat, który istnieje. Nie możemy udawać, że go nie ma. Powinniśmy otworzyć się na historię imigrantów. To pozwoli rozwijać się i dorastać im, ale też nam, społeczeństwom, które starzeją się, stają się niebezpieczne, faszystowskie, rasistowskie - mówi Pippo Delbono, reżyser teatralny i filmowy w rozmowie z Magdą Piekarską w Gazecie Wyborczej - Wrocław.
28-10-2016
Mord przemilczany
"Armine, Sister" w reż. Jarosława Freta z Teatru Zar we Wrocławiu na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu. Pisze Sabina Misakiewicz w portalu dzielnicewroclawia.pl.
26-10-2016
Bezradność u Castellucciego. Mocny spektakl "Zstąp, Mojżeszu"
Romeo Castellucci pokazał we Wrocławiu dotkliwy, mocny spektakl. A do jego "Zstąp, Mojżeszu" rzeczywistość dopisała nowy kontekst - o spektaklu prezentowanym na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Magda Piekarska w Gazecie Wyborczej - Wrocław.
25-10-2016
Na co oczekują zwierzęta?
Powiedzieć, że "Zstąp, Mojżeszu" był spektaklem emocjonującym, to tak jakby rzec, iż zima stulecia była chłodna lub w domach zalanych przez powódź w jej trakcie panowała wilgoć - o spektaklu Castelucciego na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Jarosław Klebaniuk w Teatrze dla Was.
24-10-2016
Ptaki nigdy nie powrócą
Trudno jest w niebanalny sposób opowiedzieć o okropnościach wojny, okrucieństwie wobec niewinnych ofiar, postradanych nadziejach, zgasłych żywotach. Wśród możliwych trybów mamy co najmniej: patetyczny (najsłabszy, jednostronny), ironiczny (najtrudniejszy, omijający istotę rzeczy) i klasyczny (oparty na konflikcie między jednostkowym a zbiorowym). Spektakl duńskiego teatru wymyka się tego rodzaju klasyfikacjom - o spektaklu "Drzewo" z Odin Teatret (Dania) na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Jarosław Klebaniuk w Teatrze dla Was.
21-10-2016
Archaiczny teatr z kostiumowym bonusem
Znakiem rozpoznawczym "Maskarady" w reżyserii Walerija Fokina są przepiękne, bajecznie kolorowe kostiumy, zaprojektowane sto lat temu przez Aleksandra Gołowina - pisze Jarosław Klebaniuk w Teatrze dla Was, o przedstawieniu Teatru Aleksandryjskiego z Petersburga, pokazanym w ramach Olimpiady Teatralnej.
18-10-2016
Cierpienie może być piękne
"Trojanki" Eurypidesa pośród innych antycznych dramatów wyróżniają się stosunkowo statyczną akcją, niektórzy nawet twierdzą, że brakiem akcji, lecz przyznać należy, że dzieje się tam mnóstwo - o spektaklu Suzuki Company of Toga (Japonia) na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Jarosław Klebaniuk w Teatrze dla Was.
18-10-2016
Kozioł ofiarny
Spektakl o życiowym nieudaczniku, outsiderze, który walczy o własną godność i o szacunek u innych, z jednej strony miał uniwersalny charakter, z drugiej jednak silna specyfika kulturowa panujących w Chinach relacji międzyludzkich sprawiła, że polski widz zderzył się z innością - o spektaklu "Życie między niebem a ziemią" w wykonaniu Zhejiang Drama Ensemble (Chiny)na Olimpiadzie Teatralnej we Wrocławiu pisze Jarosław Klebaniuk w Teatrze dla Was.
14-10-2016
Wrocław. Dziś zaczyna się Olimpiada Teatralna
Pokazem spektaklu "Trojanki", japońskiego reżysera Tadashi Suzuki, rozpocznie się dziś wieczorem we Wrocławiu Olimpiada Teatralna. Ta prestiżowa impreza teatralna to jedno z głównych wydarzeń programu artystycznego Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury.
13-10-2016
Wrocław. Olimpiada mistrzów teatru
Jutro we Wrocławiu rozpocznie się wyjątkowa olimpiada - przez najbliższy miesiąc miasto będzie z napięciem śledzić zmagania takich teatralnych mistrzów jak: Peter Brook, Tadashi Suzuki, Romeo Castellucci czy Krystian Lupa.
24-01-2016
Teatr przed końcem świata
W tym roku Olimpiada odbywała się pod auspicjami Instytutu im. Jerzego Grotowskiego. Duch reżysera i reformatora teatru ujawniał się podczas całego festiwalu, nawet w najbardziej egzotycznych okolicznościach - pisze Mirosław Kocur w miesięczniku Teatr.