EN

20.11.2006 Wersja do druku

Wierzę w Trelińskiego

- Uwielbiam ten specyficzny nowoczesny sposób, w który Treliński myśli o operze. Dla mnie jego przedstawienia są niezwykle poruszające i szalenie muzyczne - mówi Placido Domingo w rozmowie z Adrianną Ginał w Dzienniku.

Najsłynniejszy tenor świata jest absolutnie zachwycony talentem polskiego reżysera, którego przedstawienia pod bijają amerykańską publiczność. Amerykańska prasa o Trelińskim i jego najnowszej premierze: "Inne i piękne oblicze Butterfly". "Efektowna premiera w Kennedy Center". W tym intrygującym świecie obrazów i znaków Mariusz Treliński każe poruszać się śpiewakom w starannie wyważony sposób, ale w każdym ich kroku czy ruchu dłoni wciąż pozostaje coś naturalnie nieuchronnego (środek odkryty przez reżysera/designera przez Roberta Wilsona). Nareszcie postać Butterfly uzyskała odpowiednią szlachetność poprzez to, że Treliński stawia jej dramat, ten naiwny romans, i jej stracone złudzenia w samym sercu opery. "Baltimore Sun". Szybująca Butterfly Polska inscenizacja Mariusza Trelińskiego wyłania się ze złudnie prostej idei - ukazującej "Madama Butterfly" Giacomo Pucciniego w stylu teatru kabuki. Ale efekt jest momentami wstrząsający - si

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wierzę w Trelińskiego

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik nr 180

Autor:

Adrianna Ginał

Data:

20.11.2006

Wątki tematyczne