- Dramat Różewicza, którego główny bohater ma Kafkowskie rysy, przedstawia problem człowieka nieumiejącego znaleźć swojego miejsca w banalności życia codziennego - KRZYSZTOF BABICKI opowiada o realizacji "Pułapki" na scenie Teatru im. Słowackiego w Krakowie.
Jolanta Ciosek: - Pułapka Tadeusza Różewicza, której premierę w Pańskiej reżyserii zobaczymy w najbliższą sobotę w Teatrze im. Juliusza Słowackiego, uchodzi za jedną z najważniejszych prób rozliczenia się poety z duchowym i kulturowym dziedzictwem XX wieku. Dlaczego kluczem do tego stała się biografia Franza Kafki? Krzysztof Babicki: - Odniesienie się do doświadczenia tego wrażliwego artysty i subtelnego intelektualisty, próbującego zrozumieć swój czas, jest w dużej mierze opowieścią o sprawach i ideach rodzących się na początku minionego stulecia. Dramat Różewicza, którego główny bohater ma Kafkowskie rysy, przedstawia problem człowieka nieumiejącego znaleźć swojego miejsca w banalności życia codziennego. Celem jego istnienia jest twórczość, która domaga się absolutnego podporządkowania sfery osobistej wolności. Jest to też sztuka o rodzeniu się zła, które nie objawia się w sposób podniosły, przy otwartej kurtynie i w świetle ju