powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Kraj. 85 proc. badanych planuje odwiedzić kino w ciągu dwóch miesięcy od otwarcia

85 proc. badanych planuje odwiedzić kino w ciągu dwóch miesięcy od otwarcia, a jedna piąta deklaruje, że uda się na seans od razu po uruchomieniu kina - wynika z badania przeprowadzonego przez YourCX na zlecenie Multikina. Za oglądaniem filmów na wielkim ekranie tęskni prawie 80 proc. respondentów.

W kwietniowym badaniu sieć Multikino i YourCX postanowiły sprawdzić chęci widzów do powrotu do kin po pandemii koronawirusa.

Jak wykazało badanie, 85 proc. ankietowanych planuje odwiedzić kino w ciągu dwóch miesięcy od otwarcia, a 20 proc. deklaruje, że uda się na seans filmowy od razu po uruchomieniu kina. "Prawie 50 proc. badanych, spośród dostępnych rozrywek w pierwszej kolejności wybierze kino. W tej grupie widzowie między 18 a 25 r.ż. deklarują swoją chęć na poziomie 46 proc." - wyjaśniono w raporcie.

Z badania wynika także, że za chodzeniem do kina tęskni 78 proc. respondentów. Jako główne powody tęsknoty 16 proc. z nich wymienia dobrą atmosferę, 12 proc. - premiery filmowe, 11 proc. - to, że lubią oglądać filmy w kinie, a 10 proc. - że po prostu lubią kino. "Ponadto podoba im się wspólny wypad (9 proc.), uważają, że jest to dobra rozrywka (7 proc.), jest to forma relaksu (6 proc.), chcą wyjść z domu i wrócić do normalności (4 proc.), a film w kinie to dla nich przeżycie (3 proc.)" - czytamy.

W ankiecie zapytano także o to, z kim widzowie chodzą do kina. Okazało się, że 61 proc. badanych kobiet i 57 proc. mężczyzn ogląda filmy na wielkim ekranie z osobą towarzyszącą. "11 proc. kobiet i 10 proc. mężczyzn wybiera się do kina z grupą znajomych, a 20 proc. kobiet i taki sam procent mężczyzn filmy na wielkim ekranie oglądają z rodziną" - dodano.

Zdaniem Mariusza Spisza, członka zarządu Multikino S.A., po epidemii koronawirusa kino "może odegrać bardzo ważną społeczną, terapeutyczną rolę pomagając w powrocie do równowagi". "Kino zbliża ludzi i stanowi przyjemną formę spędzenia wolnego czasu. Jest to rozrywka, która była dostępna zawsze, a patrząc na frekwencyjny rekord z 2019 r. i ponad 60,2 mln widzów w kinach widać, że oglądanie filmów na wielkim ekranie to dla Polaków rytuał, gwarantujący emocje, których nie zapewni domowy seans filmowy" - powiedział.

Badanie przeprowadziło YourCX na zlecenie Multikina na próbie 19 581 respondentów metodą anonimowych mailowych ankiet.

Z powodu pandemii koronawirusa kina w całym kraju pozostają zamknięte od 12 marca. Ich otwarcie przewidziane jest w czwartym etapie odmrażania gospodarki.