powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Poznań. Wypełnij ankietę Polskiego Teatru Tańca

Polski Teatr Tańca zaprasza do wypełnienia ankiety, która pomoże lepiej poznać potrzeby i upodobania jego publiczności.

Ankietę (link poniżej) przygotowano podczas seminarium wewnętrznego w ramach unijnego projektu "Clash! Kiedy zderza się taniec klasyczny i współczesny i powstają nowe formy", koordynowanego przez Baletto di Roma, w którym jednym z partnerów - obok Sapienza - University of Rome (Włochy), Derida Dance (Bułgaria), 420People (Czechy), Companhia de Dança de Almada (Portugalia) - jest Polski Teatr Tańca.

Zakończenie roku 2019 to dobry moment, aby podsumować pewien etap w realizacji projektu "Clash!". Tworzy on płaszczyznę spotkania pomiędzy tańcem współczesnym i klasycznym, obejmując takie sfery działania, jak trening tancerza, budowanie publiczności czy zarządzanie zespołem tańca. Partnerzy projektu, uwzględniając różnorodność kodów tańca współczesnego, podejmują wyzwanie, jakim jest wprowadzenie nowych narzędzi twórczych, marketingowych i pedagogicznych do własnej praktyki. W 2019 roku wymiana doświadczeń odbywa się w formie laboratoriów, seminariów i publicznych dyskusji. Kolejnym etapem współpracy będzie artystyczna kreacja i prezentacja spektakli w krajach, z których wywodzą się zaangażowani w projekt partnerzy.

Laboratoria z udziałem wszystkich partnerów projektu, i to zarówno ekspertów, jak tancerzy, polegały na dzieleniu się nowymi, kreatywnymi metodami pedagogicznymi i praktykami choreograficznymi, refleksją, jak sprawić, aby wiedza o tym, czym jest taniec, była dla widzów bardziej dostępna oraz pomysłami, jak angażować lokalne społeczności w swoje działania i umacniać ofertę kulturalną w ramach tzw. marketingu terytorialnego. Aby dać Państwu wyobrażanie, jak wyglądały laboratoria, przytaczamy opis laboratorium o budowaniu widowni, które odbyło się w Almadzie od 25 do 27 kwietnia 2019. Program obejmował lekcję z zespołem Companhia de Dança de Almada, następnie wykład eksperta Letizia Gioia Monda z University la Sapienza, warsztat contemporary dance dla studentów Ca.DA School, z choreografem Bruno Duarte i kolejne warsztaty, które poprowadziła Francesca Magnini (technika Zena Rommet Floor Barre), Katarzyna Rzetelska z Polskiego Teatru Tańca (Pilates dla tancerzy), Jivko Jeliazkov i Václav Kuneš (Contemporary Dance) dla profesjonalistów i studentów.

Wspólnym celem partnerów projektu było opracowanie Strategii Wzmocnienia Zawodowego (Professional Empowerment Strategy). 3 kluczowe obszary projektu - trening tancerza, rozwój widowni oraz komunikację i marketing - spoiła zasada ciała jako miejsca wiedzy, zdolnego do dostarczenia modeli i nadania wartości kolektywnemu zaangażowaniu i społecznej wymianie, którą potrafi stworzyć praktykowanie tańca. "Clash!" oznacza stosunek do eksploracji, rozumienia, odczucia i badania tańca jako narzędzia ludzkiej ekspresji - "zderzanie" technik ma wspomóc w odkrywaniu nowych metod ekspresji i komunikacji z innymi. Niezwykle istotna jest w tym procesie rola pedagoga - eksperta z doświadczeniem teoretycznym i praktycznym, posiadającego umiejętność integrowania tradycji i innowacji oraz kształcenia nie tylko fizycznej formy, ale i kreatywności, a także zdolnego uświadamiać ważność tej dziedziny wiedzy w kontekście lokalnym i międzynarodowym. W oparciu o strategię, od września do listopada 2019 wszyscy partnerzy przeprowadzili 3 wewnętrzne seminaria, z których każde poruszało 3 tematy zawarte w Strategii, a następnie wybrali temat do seminarium zewnętrznego. Pierwszym z 5 partnerów, który zorganizował seminarium zewnętrzne, był Polski Teatr Tańca (22.09), koncentrując się na temacie treningu tancerza, prewencyjnej roli pilatesa w zapobieganiu kontuzjom podczas lekcji baletu, stylizacji fragmentów współczesnej choreografii na taniec ludowy czy budowaniu zaufania w grupie przez improwizację.