EN

25.11.2019 Wersja do druku

Z króla bokser

Ewelina Marciniak wystawiła w Thalia Theater adaptację "Króla" Szczepana Twardocha. Bokser opowiada o prawie pięści bez efekciarstwa i tanich teatralnych chwytów - pisze Iwona Uberman w miesięczniku Teatr.

Spektakl Der Boxer (Bokser) Eweliny Marciniak w Thalia Theater w Hamburgu bazuje na powieści Król Szczepana Twardocha. Adaptacja Jarosława Murawskiego, przy współudziale reżyserki, odbiega jednak w dużym stopniu od oryginału, przy czym należy żałować, że autor nie napisał właśnie takiej książki. Opowieść sceniczna to ulepszona, rozszerzona, w wielu względach skorygowana wersja Króla. Jest ona także pozbawiona potoku wulgaryzmów, galerii postaci zredukowanych do prymitywnych karykatur i Twardochowskiej ezoterycznej pseudofilozofii. Ewelinie Marciniak nie są potrzebni seksualni zboczeńcy czy wynaturzeni patologicznie politycy, aby opowiedzieć o warszawskim żydowsko-polskim półświatku i polskich politycznych przetasowaniach w przeddzień drugiej wojny światowej, oddać przekonująco napiętą atmosferę rosnącego w siłę faszyzmu i uczynić przemoc głównym tematem spektaklu. "Sięgnęłam po powieść Twardocha, aby opowiedzieć o warunkach, w który

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z króla bokser

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 11

Autor:

Iwona Uberman

Data:

25.11.2019

Wątki tematyczne