powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Warszawa. Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski promują czytelnictwo

Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski promują czytelnictwo. Nowy spot kampanii społecznej "Mała książka - wielki człowiek".

"Zadbaj o książkowy rozwój dziecka" to motyw przewodni kampanii promującej czytelnictwo wśród najmłodszych, której ambasadorami są Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski. W ramach akcji "Mała książka - wielki człowiek" w całej Polsce są rozdawane Wyprawki Czytelnicze.

Spot telewizyjny to kolejny element kampanii mający na celu poinformowanie jak największej liczby dzieci i rodziców o tym niezwykłym przedsięwzięciu.

- Każdy, kto dba o swoje dziecko, powinien czytać mu książki. Bez książek nie jest możliwy prawidłowy rozwój najmłodszych. Czytanie powinno być równie ważne jak oddychanie, jedzenie czy ruch. To wręcz gimnastyka umysłu, a także ćwiczenie wyobraźni. Dobre książki są jak idealnie dobrane składniki odżywcze dla małego dziecka - takie superwitaminy, które pozytywnie wpływają na jego intelektualny rozwój - mówi reżyser spotu, Jakub Nurzyński.

- Tamara Arciuch, nasza bohaterka, przy okazji różnych czynności dnia codziennego w sposób przewrotny i z poczuciem humoru opowiada, jak "książkowo" dbać o rozwój dziecka. Podkreśla, jak ważna jest jego więź z rodzicem oraz jak wielkie znaczenie ma czytanie. W roli taty wystąpił Bartek Kasprzykowski - dodaje scenarzysta spotu, Cezary Zieliński.

Wybór ambasadorów akcji nie był przypadkowy. Inicjatywa Instytutu Książki jest bliska sercu aktorskiego małżeństwa.

- Zdecydowaliśmy się zostać ambasadorami tej akcji, dlatego że sami czytamy naszemu dziecku i widzimy, jakie są efekty tego czytania - wyjaśnia Bartłomiej Kasprzykowski.

Od listopada spot kampanii społecznej można zobaczyć na antenie stacji Polsat i TVN, jak również na fanpage'u "Mała książka - wielki człowiek". W grudniu będzie również emitowany w TVP1, TVP2 oraz na platformach internetowych VOD: TVP VOD, Player.pl, RMFON. Dodatkowo spot można usłyszeć na antenie RMF FM. Za kreację i produkcję spotu jest odpowiedzialny Orient Film.

"Mała książka - wielki człowiek" to kampania prowadzona przez Instytut Książki nieprzerwanie od grudnia 2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce rozdawane są Wyprawki Czytelnicze wszystkim nowo narodzonym dzieciom, a od 2018 roku specjalne książkowe pakiety trafiają także do dzieci w wieku przedszkolnym. Każdy przedszkolak, który przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie książkę "Pierwsze czytanki dla..." z ilustracjami artysty Józefa Wilkonia.

Do tej pory Instytut przekazał małym czytelnikom 800 tysięcy książek.

Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.