EN

9.11.2019 Wersja do druku

O wyjściu z ciszy

"Przerwana cisza" Krzesimira Dębskiego w reż. Michała Znanieckiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.

Tytułowa cisza to świat, w jakim żyją ludzie głusi, głuchoniemi. Ale nie muszą w tym świecie pozostawać do śmierci. Istnieje bowiem realna możliwość pokonania granicy oddzielającej słyszących od niesłyszących. Najnowsze przedstawienie Warszawskiej Opery Kameralnej "Przerwana cisza" to opowieść w formie musicalu o wyjściu z ciszy ludzi niesłyszących, głuchych. Owo przejście ze świata ciszy do świata dźwięku brzmi jak baśń. Ale baśnią nie jest. Pomysłodawcą spektaklu i autorem libretta jest znany nie tylko w Polsce, ale i na świecie otolaryngolog, dyrektor Światowego Centrum Słuchu w Kajetanach - prof. Henryk Skarżyński. Libretto jest właściwie opisem jego pracy zawodowej. Opisem opartym na faktach. Profesor Skarżyński, wszczepiając swoim głuchym pacjentom implanty, przeprowadza ich do świata dźwięku. I właśnie w zespole wykonawców musicalu prócz artystów profesjonalnych (m.in. Alicja Węgorzewska, Anna Jurksztowicz, Ewa Szykulska, Ma

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

O wyjściu z ciszy

Źródło:

Materiał własny

Nasz Dziennik nr 261

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

09.11.2019

Realizacje repertuarowe