EN

31.10.2019 Wersja do druku

Duch Maeterlincka u Kantora

Książka Karoliny Czerskiej omawia twórczość obu artystów ograniczając się do paralelnego jej przedstawienia bez sugerowania konkretnych wpływów dzieł Maurice'a Maeterlincka na teatr Tadeusza Kantora, pozostawiając czytelnikowi możliwość samodzielnego odkrycia podobieństw - o książce "Tadeusz Kantor i Maurice Maeterlinck. Dramaturgie istnienia" pisze Ewa Gałązka.

Książka Karoliny Czerskiej "Tadeusz Kantor i Maurice Maeterlinck. Dramaturgie istnienia" jest zmienioną wersją rozprawy doktorskiej autorki, przygotowanej pod kierunkiem prof. Włodzimierza Szturca w Katedrze Teatru i Dramatu na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i obronionej w 2015 roku. Twórczość Maurice'a Maeterlincka, dziś już właściwie zapomniana, miała znaczący wpływ na kulturę europejską, ale w języku polskim nie doczekała się żadnej obszernej analizy. Karolina Czerska próbuje zapełnić tę lukę dotyczącą wczesnego okresu twórczości tego symbolisty. Tadeusz Kantor w swoich wypowiedziach podkreślał, że twórczość Maurice'a Maeterlincka jego jedną z istotnych wczesnych inspiracji. Dwukrotnie wystawił jego dramat "Śmierć Tintagilesa". Autorka książki zauważa, że w twórczości Kantora można się doszukać wpływów "ducha" Maeterlincka. Mimo, że Kantor urodził się pięćdziesiąt lat później, twórczość obu artystów

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Ewa Gałązka

Data:

31.10.2019