PiS stawia na "Markę Polska", Koalicja Obywatelska zamierza walczyć z cenzurą, Lewica - da młodym darmowy dostęp do wszystkich e-booków. PSL i Konfederacja o kulturze mówią niewiele. Przyjrzeliśmy się kulturalnym programom wyborczym największych ugrupowań -pisze Witold Mrozek w Gazecie Wyborczej.
Na kilka dni przed wyborami przedstawiamy dotyczącą kultury część programów komitetów wyborczych. PiS, czyli narodowe gry komputerowe i socjal dla artystów PiS stawia oczywiście na "kulturę narodową", "markę Polska" i kontynuację ofensywy muzealnej. W programie podkreśla się wielokrotnie, że PiS rozumie naród jako pojęcie "kulturowe" (zapewne pragnąc uniknąć oskarżeń o etniczny nacjonalizm). Jednocześnie czytamy, że "istnieje zbieżność między nauką Kościoła katolickiego a tradycją narodową". Podobnie jak w całym programie PiS nie tylko obiecuje, ale też chwali się swoimi osiągnięciami z mijającej kadencji, np. przywróceniem "sprawczości państwa w dziedzinie kultury, nauki i polityki historycznej". PiS dba jednocześnie o to, by program partii rządzącej miał posmak nowości i innowacyjności. Stąd np. zapowiedź powołania państwowego Centrum Gier Wideo mającego wspierać tę gałąź gospodarki. Partia Jarosława Kaczyńskiego chc