powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Kraków. Ogólnopolska konferencja pracowników marketingu i PR w Operze Krakowskiej

Ambitnie czy prosto? Sztuka wysoka czy produkt premium? Czy ktoś poda dalej informację o spektaklu? Na te i inne pytania 16 i 17 września odpowiedzi szukali uczestnicy konferencji "Współczesne środki komunikacji w teatrze muzycznym i operowym", której organizatorem była Opera Krakowska. Wzięło w niej udział piętnaście instytucji z całej Polski.

Podczas spotkań dyrektorów w Radziejowicach narodził się pomysł zorganizowania platformy wymiany doświadczeń, pomysłów i porozumienia pomiędzy pracownikami podlegających im teatrów muzycznych i operowych. Efektem była pierwsza ogólnopolska konferencja, w której wzięli udział przedstawiciele działów Marketingu i Public Relations oraz Organizacji Widowni z całej Polski.

Konferencję zainaugurował dyrektor Opery Krakowskiej Bogusław Nowak, a wprowadzenia dokonał prof. Tadeusz Gadacz, wygłaszając odczyt "Kultura w czasach bezmyślności". Następnie uczestnicy prezentowali swoje instytucje, ich strategie wizerunkowe i promocyjne w mediach społecznościowych oraz bezpośrednim kontakcie z widzem, chwalili się swoimi osiągnięciami, nie unikając przy tym opowiadania o wyzwaniach, jakie przynoszą najnowsze technologie komunikacyjne. Wieczorem uczestników powitał w Piwnicy pod Baranami Leszek Wójtowicz wraz z artystami, którzy wykonali program według scenariusza Bogdana Micka.

Drugi dzień konferencji przyniósł zmianę miejsca na foyer Teatru im. Juliusza Słowackiego oraz rozszerzenie grona dyskutujących o ważne postaci życia muzycznego w Polsce: Maxymilian Bylicki (dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca), Daniel Cichy (dyrektor-redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego), Robert Piaskowski (pełnomocnik prezydenta Miasta Krakowa ds. kultury), Jacek Hawryluk (zastępca dyrektora Programu Drugiego Polskiego Radia). Moderował i komentował Mateusz Borkowski z Radia Kraków i Ruchu Muzycznego. Szeroki był zakres poruszanych tematów - od stosowania emoji w postach na Facebooku przez zagrożenie, które stanowią streamingi spektakli operowych dla żywej sztuki, po współpracę działów marketingu z działami programowymi.

Konferencja w Krakowie zapoczątkowała cykl spotkań, których tematami mają być również technika i automatyka sceny, koordynacja pracy artystycznej oraz impresariat i wiele innych. Opera Krakowska wyraża wdzięczność za wsparcie dyrektorowi Andrzejowi Hamerskiemu z Teatru Muzycznego w Poznaniu oraz wszystkim, którzy przybyli na konferencję. Czekamy na kolejne okazje do inspirującej wymiany doświadczeń.

W konferencji wzięli udział:

- Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku

- Teatr VARIETE w Krakowie

- Teatr Muzyczny w Lublinie

- Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu

- Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury w Warszawie

- Polska Opera Królewska w Warszawie

- Teatr Rozrywki w Chorzowie

- Teatr Muzyczny w Poznaniu

- Kujawsko-Pomorski Impresaryjny Teatr Muzyczny w Toruniu

- Opera Nova w Bydgoszczy

- Teatr Wielki w Łodzi

- Teatr Muzyczny w Łodzi

- Opera Bałtycka w Gdańsku

- Opera na Zamku w Szczecinie