powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Warszawa. Trzecie urodziny Centrum Sztuki Tańca

We wrześniu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie (CST), które ma swoją siedzibę w Mazowieckim Instytucie Kultury, świętuje trzecie urodziny. Ponad 60 artystów i artystek oraz teoretyków i teoretyczek tańca spotka się z warszawskimi widzami w ramach obchodów tego święta.

Zaprezentowanych zostanie m.in. 9 spektakli, w tym 4 premiery, 2 filmy o tematyce tanecznej, odbędą się 4 warsztaty oraz wernisaż wystawy. Zapraszamy także na trzydniowe wydarzenie obfite w działania związane z tańcem: ogólnopolską konferencję naukową "Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku", w ramach której odbędą się prelekcje, warsztaty taneczne, spektakle i panele dyskusyjne. We wrześniu także ruszają czteromiesięczne programy: "Spotkania kinetograficzne", Niedzielne Jamy oraz cykl wykładowo-warsztatowy: "Wokół tańca, choreografii i performansu - różne ujęcia tańca współczesnego". Projekt CST organizują Fundacja Artystyczna PERFORM i Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA'. Zapraszamy!

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie powstało z inicjatywy warszawskich artystów i artystek oraz teoretyków i teoretyczek tańca działających w organizacjach pozarządowych NGO i kolektywach związanych z tańcem współczesnym i sztukami performatywnymi.

W 2019 roku w CST koncentrujemy się na szeroko pojętej tematyce społecznej oraz kontynuujemy edukację w dziedzinie tańca współczesnego.

***

PROGRAM / wrzesień 2019

Spektakl

5 września / godz. 19.00

"ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS" / HOTELOKO movement makers / CZAS: 40 MIN.

WSTĘP WOLNY

Rezerwacje: biuro@centrumsztukitanca.eu

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia: Magdalena Przybysz / Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska

Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk

Spektakl w języku angielskim

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny.

Po spektaklu rozmowę z widzami prowadzi Witold Mrozek.

***

KONFERENCJA CST 2019

19, 20, 21 września

"TANIEC W WARSZAWIE. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku"

prelekcje / warsztaty / spektakle / spotkania

Prelekcje i panele dyskusyjne godz. 10.00-17.00

Zapisy i szczegóły na stronie www.centrumsztukitanca.eu

Trzydniowa ogólnopolska konferencja naukowa "Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku" to okazja do spotkania się w jednym miejscu badaczy tańca, krytyków, producentów czy artystów, którzy wspólnie dokonają podsumowania, dotyczącego rozwoju tańca i choreografii w Warszawie od początku XX wieku aż do czasów współczesnych. Na konferencję składają się trzy części: naukowa, praktyczna i artystyczna.

WSTĘP WOLNY / OBOWIĄZUJĄ ZAPISY do 8.09.:

Formularz zgłoszenia:

https://forms.gle/yXxXQQiDWAgUVH7L8

Harmonogram dostępny pod linkiem:

http://centrumsztukitanca.eu/konferencja-cst-2019-taniec-w-warszawie-harmonogram/

Osoby biorące czynny udział w konferencji:

CZĘŚĆ NAUKOWA / Kuratorka: Marta Seredyńska

Karol Adamowicz, Anna Godowska, Julia Hoczyk, Włodzimierz Kaczkowski, Aleksandra Kleinrok, Grzegorz Kondrasiuk, Sławomir Krawczyński, Ewa Kretkowska, Aleksandra Konarska, Janusz Marek, Małgorzata Matuszewska, Mikołaj Mikołajczyk, Sonia Nieśpiałowska-Owczarek, Aleksandra Pacak-Dragańska, Elwira Piorun, Anna Piotrowska, Magdalena Przybysz, Hanna Raszewska-Kursa, Justyna Stanisławska, Joanna Stasina, Joanna Tabaka, Ilona Trybuła, Iwona Wojnicka, Zofia Załęska

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA / Kuratorka: Paulina Święcańska

Artur Grabarczyk, Michał Adam Góral, Anna Piotrowska, Filip Szatarski

CZĘŚĆ ARTYSTYCZNA / Kuratorka: Agata Życzkowska na podstawie spektakli wybranych w roku 2019 przez komisję w składzie Magda Chabros, Joanna Chitruszko, Julia Hoczyk, Hanna Raszewska-Kursa, Agata Życzkowska

Maria Bijak, Agnieszka Borkowska, Józef Buchnajzer, Marek Bula, Aleksandra Bożek-Muszyńska, Izabela Chlewińska, Alicja Czyczel, Karolina Kraczkowska, Paweł Mandziewski, Natalia Oniśk, Aleksandra Osowicz, Piotr Piotrowicz, Anna Piotrowska, Renata Piotrowska-Auffret, Joanna Halszka Sokołowska, Maria Stokłosa, Maciej Tomaszewski, Zofia Tomczyk, Magda Tuka, Anita Wach, Agata Wiedro, Alicja Zalewska, Agata Zataj, Dawid Żakowski

Organizacja: Paulina Święcańska, Agata Życzkowska oraz Patrycja Jaszczuk, Adriana Liwara, Angelika Mizińska, Emilia Sitek, Kinga Szewczuk

***

Spektakl

19 września / godz. 18.00 / PREMIERA

"OBSERWATOR" / IZABELA CHLEWIŃSKA / CZAS: 60 MIN.

BILETY: 20 zł (dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Koncepcja i działanie: Izabela Chlewińska z towarzyszeniem Agaty Wiedro

Solo na całą widownię z towarzyszeniem performera OBSERWATOR to praca eksperymentalna. Jej przebieg nie jest możliwy do przewidzenia. Narzędzia improwizacyjne doprowadzają do różnych wariantów formalnych, a udział widowni konstruuje i dekonstruuje każde powstające na żywo zdarzenie. Izabela Chlewińska podejmuje ryzyko rzeczywistego tworzenia, autentycznego spotkania, nawet za cenę porażki artystycznej, którą i tak przyjęłaby jak komplement.

***

Spektakl

19 września / godz. 19.15 / PREMIERA

"3x20" / ALEKSANDRA BOŻEK-MUSZYŃSKA / ZOFIA TOMCZYK / CZAS. 60 MIN.

BILETY 20 ZŁ (dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Koncepcja: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Zofia Tomczyk

Kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Józef Buchnajzer, Natalia Oniśk, Anna Piotrowska, Joanna Halszka Sokołowska, Maria Stokłosa, Zofia Tomczyk

Oficjalne otwarcie Konferencji CST 2019. 3x20 to spotkanie improwizowane artystów różnych dziedzin sztuki z aktywnym udziałem publiczności. Inicjatorkami projektu są warszawska tancerka i performerka Aleksandra Bożek-Muszyńska oraz poznańska tancerka i performerka Zofia Tomczyk. Spektakl jest poszukiwaniem odpowiedzi na pytania, w jaki sposób włączyć widza w aktywne działanie oraz jak wykreować przestrzeń do tego, by mógł otworzyć się na nowe doświadczenie i przejść ze strefy obserwacji w strefę partycypacji? Jest również zaproszeniem do stworzenia wspólnego, niepowtarzalnego obrazu, ponieważ każdy uczestnik wydarzenia wnosi do niego własne, osobiste doświadczenia.

***

Spektakl

19 września / godz. 21.00

"DEUS EX RUNNING MACHINA/NATIONAL BODY ART/VANITAS ZDEKOMPONOWANY" / TUKA WACH / CZAS: 60 MIN.

BILETY 20 ZŁ (dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Spektakl zawiera sceny nagości.

Tuka Wach proponują wieczór złożony z wspólnej improwizacji National Body Art, i dwóch solowych performansów Tuka - Deus ex Running Machina - oraz Wach - Vanitas Zdekomponowany - gdzie przestrzeń otwarta spotyka się z restrykcyjnością 4 ścian pokoju kobiety, pamięć osobista z uniwersalnością archetypów i podświadomości.

DEUS EX RUNNING MACHINA

Idea i wykonanie: TUKA https://tuka.link/

Dźwięk: OPAEAN https://opaean.uk

Produkcja: Studium Teatralne, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne

NATIONAL BODY ART - jest rodzajem 'twórczej rozgrzewki'

Idea i wykonanie: Tuka Wach https://tukawach.com/

Produkcja: Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne

VANITAS ZDEKOMPONOWANY

Idea i wykonanie: WACH

Wsparcie: Centrum w Ruchu i VN Studio

***

Spektakl

20 września / godz. 17.30

"DANCE WHILE WALKING/ STREET OF PRESENCE" / ANNA PIOTROWSKA

Pokaz w przestrzeni publicznej / koło fontanny przy Kinie Muranów

Pokaz finałowy kończący pięciodniowe warsztaty site-specific z Anną Piotrowską.

WSTĘP WOLNY

***

Spektakle

20 września / godz. 19.00 / PREMIERY

"ABSOLWENCI" / AGNIESZKA BORKOWSKA / CZAS: 15 MIN.

Wykonanie: Maria Bijak / Marek Bula

"ciało na głos" / ALICJA CZYCZEL / CZAS: 30 MIN.

Choreografia i wykonanie: Alicja Czyczel

BILETY 20 zł (dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Wieczór złożony z dwóch premierowych spektakli: "Absolwenci" w koncepcji i choreografii Agnieszki Borkowskiej oraz "ciało, na głos" w koncepcji i choreografii Alicji Czyczel - koprodukcji CST z ICI-CCN Montpellier Occitanie i Master exerce.

***

"ciało, na głos" / ALICJA CZYCZEL

choreografia i wykonanie: Alicja Czyczel

badania choreograficzne: Dana Chmielewska, Zehra Proch, Emma Tricard

dokumentacja: Filip Madejski

opieka artystyczna: Jocelyn Cottencin, DD Dorvillier

produkcja: ICI-CCN Montpellier Occitanie / Master exerce

czas trwania: 30 min.

W tej choreografii wyobraźnia jest dźwiękowa. Ciało tancerki negocjuje z językiem, z którym dzieli przestrzeń. Mowa porusza, przemieszcza się i kieruje uwagę widzek i widzów ku licznym relacjom dźwięku i ruchu.

Spektakl prezentowany w jednym wieczorze ze spektaklem "Absolwenci" Agnieszki Borkowskiej.

Po spektaklach PANEL DYSKUSYJNY: "CHOREOGRAFIA JEST KOBIETĄ. Przyszłość warszawskiego środowiska tanecznego w kontekście istnienia Centrum Sztuki Tańca w Warszawie "

Prowadzenie: Hanna Raszewska-Kursa

***

Spektakl

21 września / godz. 19.00

"BLACK SQR" / DAWID ŻAKOWSKI / SZTUKA NOWA / CZAS: 50 MIN.

work in progress

WSTĘP WOLNY

Rezerwacje: biuro@centrumsztukitanca.eu

Dramaturgia i reżyseria: Dawid Żakowski

Asystent reżysera i produkcja: Maciej Tomaszewski

Współpraca dramaturgiczna: Piotr Piotrowicz

Współpraca choreograficzna: Ewelina Sobieraj

Muzyka i współpraca scenograficzna: Gamid Ibadullayev

Kostiumy: Zofia Komosa

Światła: Jędrzej Jęcikowski

Wykonanie: Paweł Mandziewski, Piotr Piotrowicz, Maciej Tomaszewski, Agata Zataj, Alicja Zalewska

Punktem wyjścia w pracy nad nowym spektaklem sztuki nowej jest "Czarny kwadrat na białym tle". Zaginiony i zarazem legendarny obraz Kazimierza Malewicza, który stanowił w 1914 roku kwintesencję radykalnego gestu artystycznego. Uznany przez krytyków jako akt doprowadzający malarstwo do ściany - granicy, której nie da się już przekroczyć.

***

Spektakl

21 września / godz. 20.30

"WYCIEKA ZE MNIE SAMO ZŁOTO" / RENATA PIOTROWSKA-AUFFRET/ CZAS: 45 MIN.

Bilety 20 zł (dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Spektakl zawiera sceny nagości.

Koncepcja, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret

Wykonanie i teksty: Renata Piotrowska-Auffret i goście

Współpraca: Karolina Kraczkowska, Aleksandra Osowicz

Dramaturgia: Bojana Bauer, Renata Piotrowska-Auffret

Konsultacje dramaturgiczne: Magdalena Ptasznik

Współpraca przy redakcji tekstów: Michał Kurkowski

Światło: Monika Krześniak

Oprawa wizualna: Aleksandra Osowicz

Muzyka: Camille Saint-Saens, Ferenc Liszt, Bill Medley i Jennifer Warnes, The Kurws

Organizatorzy: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu

Koprodukcja: MAAT Festiwal - Centrum Kultury w Lublinie

Partnerzy: Nowy Teatr, Wawerskie Centrum Kultury, Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Muzyki i Tańca, Narodowe Centrum w Paryżu

Producentka: Karolina Wycisk

Wielu kobietom pragnienie, by urodzić dziecko, wydaje się oczywiste: jest silne i nie podlega wątpliwościom. Co jednak, jeżeli pragnienie to zostaje odrzucone, podlegając jednocześnie kategoriom prawa? W swojej nowej pracy Wycieka ze mnie samo złoto Piotrowska-Auffret bada ten obszar. Artystka opiera się zarówno na osobistej historii, jak i na narracjach innych kobiet.

***

Warsztaty

16, 17, 18, 19, 20 września

godz. 15.00-18.00

"DANCE WHILE WALKING / STREET OF PRESENCE" / ANNA PIOTROWSKA

WSTĘP WOLNY

Warsztaty w przestrzeni miejskiej w ramach Konferencji CST prowadzone będą przez 5 dni. Doświadczenie prowadzenia warsztatów z dziedziny site-specific art, czyli swoistej sztuki umiejętności współgrania z otoczeniem, zrodziła się z autorskiego projektu, który Piotrowska eksploruje nieustannie od 2006 r., tj. ATAK PRZESTRZENI, zapoczątkowany na Ogólnopolskim Festiwalu Tańca Współczesnego PolemiQi w Warszawie, kontynuowany w różnych projektach m.in.: "transmarszałkowska", "mufmi out-in", "kino o każdej porze", "przestrzeń_inspiracja", "puste miejca", "obecność obecności", "Na bosaka" - ogólnopolskich warsztatach tańca współczesnego w Połczynie Zdroju i in. Doświadczenia zebrane przez uczestników zostaną zaprezentowane publiczności w formie pokazu finałowego.

Zapisy od 2 września na stronie www.centrumsztukitanca.eu

***

Warsztaty

19, 20, 21 września

godz. 9.00-12.00

MĘSKIE TAŃCZENIE / ARTUR GRABARCZYK / FILIP SZATARSKI / MICHAŁ ADAM GÓRAL

WSTĘP WOLNY

Cykl warsztatów w ramach Konferencji CST. Prezentacja trzech różnych warsztatów w wykonaniu tancerzy i choreografów: Release class (Grabarczyk), Clever Method (Szatarski) i Dynamic Flow Dance (Góral).

9.00-12.00, czwartek 19.09./ PROWADZENIE ARTUR GRABARCZYK

Release class opiera się na silnym przekonaniu, że taniec jest zarówno przyjemny, fizyczny jak i inteligentny. Nacisk kładzie się na wzorce zmysłowe i dotykowe, opierając się na pracy z wektorami i wgląd w indywidualne możliwości i preferencje tancerzy. Wzorce te są środkiem do celu - pomagają nam znaleźć przydatne informacje w naszych ciałach, nie po to, by pamiętać "kroki" lub koordynacje, ale po to, żeby znaleźć powiązania, które mogą nas podtrzymać podczas tańca dając nam naturalny "drive".

*

9.00-12.00, piątek 20.09./ PROWADZENIE FILIP SZATARSKI

"Clever Method" jest metodą warsztatową próbującą inspirować do działania w oparciu o wyobraźnię i potencjał wewnętrzny. Otwiera zamknięte dotąd zakazane pokoje, uwalnia barwy, smaki i dźwięki, o których zapomnieliśmy, że w nas istnieją. Podczas improwizacji ciało performera, tancerza zostaje nakarmione i wzbogacone serią nowych, różnorodnych impulsów. Pozwala to rozwinąć nowe narzędzia recepcyjne.

*

9.00-12.00, sobota 21.09./ PROWADZENIE MICHAŁ ADAM GÓRAL

Dynamic Flow Dance to warsztat oparty na bazie tańca współczesnego. Michał proponuje lekcje, które wychodzą z technicznej i kondycyjnej bazy, zachęcając do eksploracji własnego ciała oraz różnych jakości ruchowych. Na swoich zajęciach bawi się dynamiką ruchu oraz przepływem energii. Muzyka jak i cisza mają równe znaczenie. Michał uwielbia improwizację w tańcu, której często nie brakuje na jego lekcjach.

Zapisy od 2 września na stronie www.centrumsztukitanca.eu

***

WYSTAWA

26 września / godz. 18.00

"DANCES WITH SCULPTURES"

WERNISAŻ: ICH DWOJE - AUGUST ZAMOYSKI / RITA SACCHETTO

WSTĘP WOLNY

Reżyser/kurator: Piotr Janowczyk

Wernisaż jest otwarciem cyklu, który zakłada konfrontowanie współczesnych tancerzy/choreografów z klasyką polskiej rzeźby w postaci VIDEO instalacji. Pierwsza odsłona dotycz rzeźby inspirowanej futurystycznymi choreografiami Rity Sacchetto, wykonanej w 1919 roku przez Augusta Zamoyskiego.

Projekt "Dances with Sculptures" to próba syntezy sztuk. Rzeźba jest formą statyczną umieszczoną w przestrzeni. Taniec to forma dynamiczna. Pomiędzy jednym i drugim zachodzi szereg zbieżnych relacji. Choreograf tak samo jak rzeźbiarz poszukuje formy skończonej wyrażającej myśl/emocje/doświadczenie. Obu, przez stulecia fascynowała figuratywność, anatomia, fizyczność. Konfrontacja tancerzy z figurą rzeźbiarską to okazja do badania siły oddziaływania formy statycznej na formę dynamiczną w obrębie dwóch mediów zaliczanych do sztuk wizualnych. Projekt reżyserowany przez artystę i historyka sztuki Piotra Janowczyka zakłada konfrontowanie wybitnych współczesnych choreografów i tancerzy reprezentujących różne techniki z klasyką polskiej rzeźby. Efekt w postaci cyklu video będzie prezentowany w czasie wystaw i pokazów.

*

ODSŁONA PIERWSZA

ICH DWOJE - AUGUST ZAMOYSKI

Równo sto lat temu, w roku 1919 młody August Zamoyski zafascynowany kubizmem i futuryzmem podjął pierwsze próby wykonania rzeźby "Ich dwoje". Do tematu powracał wielokrotnie przez kolejne lata wykonując serię prac rzeźbiarskich pod tym samym tytułem. Figury zrealizowane z użyciem różnych materiałów (drewno, gips, brąz) zaliczane są do najciekawszych przykładów polskiej rzeźby awangardowej pierwszej połowy XX w. Powstawały one w czasie fascynacji rzeźbiarza sylwetką uwielbianej przez Klimta, Hoffmanna, Mosera wiedeńskiej tancerki Rity Sacchetto znanej z eksperymentów z tańcem formistycznym. Burzliwy i krótkotrwały związek Zamoyskiego i Sacchetto odcisnął silne piętno na twórczości artysty. "Ich dwoje" to najlepsze świadectwo bliskości artystów ze świata dwóch sztuk: tańca i rzeźby!

Wystawa czynna do 10 listopada 2019 r.

***

KINO TAŃCA

"MONUMENTS IN MOTION"

26 września

godz. 20.00

Kuratorka: Regina Lissowska-Postaremczak

WSTĘP WOLNY

We wrześniowej odsłonie Kina Tańca zapraszamy na polską premierę pełnometrażowego filmu Louise Narboni i Yoann Bourgeois "The Great Ghosts. Monuments in motion" - niezwykłą filmową adaptację performatywnej wystawy 'La mécanique de l'Histoire', prezentowanej w paryskim Pantheonie. Ponadto, pokaz dopełni krótkometrażowy film "Lil Buck with Icons of Modern Art" (reż. Andrew Margetson), eksplorujący relacje tańca i obrazu w przestrzeni Muzeum Fundacji Louis Vuitton.

Program filmowy powstał w nawiązaniu do prezentowanej w Centrum Sztuki Tańca wystawy "Dances with Sculptures".

PROGRAM:

"Lil Buck with Icons of Modern Art"

Reż. Andrew Margetson | Francja, Wielka Brytania | 2016 | 4 min.

Lil Buck swoim tańcem prowadzi widzów przez wystawę słynnego Muzeum Fundacji Louis Vuitton.

Reżyseria: Andrew Margetson

Performer: Lil Buck

Zdjęcia: Martin de Chabaneix

Montaż: David Webb

Muzyka: Evgueni & Sacha Galperine

Produkcja: Marieke Tricoire, Christelle Tastet

margetson.com

instagram.com/andymargetson

*

"The Great Ghosts"

Reż.: Louise Narboni, Chor.: Yoann Bourgeois | Francja | 2018 | 52 min.

Filmowa adaptacja wystawy performatywnej Yoann Bourgeois "The Mechanics of History, an attempt to approach a point of suspension" , zrealizowanej w przestrzeni paryskiego Pantheonu. Słynne wahadło Foucaulta zawieszone w najwyższym punkcie kopuły Pantheonu stało się inspiracją dla stworzenia choreografii eksplorującej ruch i balans.

Reżyseria: Louise Narboni

Choreografia, koncept i realizacja sceniczna: Yoann Bourgeois

Taniec: Yurié Tsugawa, Elise Legros, Jean-Yves Phuong, Estelle Clément-Béalem, Raphaël Defour, Yoann Bourgeois, Damien Droin, Emilien Janneteau, Lucas Struna

Scenografia: Yoann Bourgeois

Kostiumy: Sigolne Petey

Muzyka: Franz Schubert

Produkcja: Laurent Lesperon | Les Films Jack Fébus - Centre des Monuments nationaux

CCN2 - Grenoble National Choreography Center

***

Warsztaty

1, 8, 15, 22, 29 września

godz. 19.00-21.30

JAM NIEDZIELNY / KONTAKT IMPROWIZACJA W CST

WSTĘP WOLNY

Prowadzenie: Tomek Domański, Hanna Jurczak, Natalia Oniśk, Julka Tomiczek, Andrzej Woźniak

W każdą niedzielę zapraszamy na cotygodniowe jamy improwizacyjne, w ramach której praktykować będziemy kontakt improwizację.

Szczegółowe informacje:

http://centrumsztukitanca.eu/cst-jam-niedzielny-2/

***

Warsztaty

SPOTKANIA KINETOGRAFICZNE

Autorka programu: Anna Opłocka

WSTĘP WOLNY

Cykl warsztatów wrzesień-grudzień 2019

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza do udziału w cyklicznych Spotkaniach kinetograficznych. Celem spotkań jest przedstawienie przydatnego, uniwersalnego sposobu notacji tańca i ruchu oraz propagowanie kinetografii. Każdy warsztat składa się z trzech części: teoretycznej, praktycznej oraz części zasadniczej.

***

6 września / godz. 17.00-20.00 / ANNA OPŁOCKA/ "Historia kinetografii"

27 września / godz. 17.00-20.00 ALEKSANDRA KLEINROK / "Po co nam kinetografia, czyli o uniwersalności systemu zapisu ruchu"

Szczegółowy program i zapisy:

http://centrumsztukitanca.eu/cst-6-09-20-12-2019-spotkania-kinetograficzne/

*

Teoria i krytyka tańca

WOKÓŁ TAŃCA, CHOREOGRAFII I PERFORMANSU - RÓŻNE UJĘCIA TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO

Cykl wykładowo-warsztatowy wrzesień-grudzień 2019

WSTĘP WOLNY

Kuratorka: Julia Hoczyk

Cykl wykładowo-warsztatowy prezentujący różne spojrzenia na taniec współczesny i praktyki choreograficzne.

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, we współpracy z kuratorką Julią Hoczyk oraz Instytutem Muzyki i Tańca, zaprasza do udziału w cyklu wykładowo-warsztatowym prezentującym różne spojrzenia na taniec współczesny i praktyki choreograficzne. Celem cyklu jest zapoznanie uczestników z obecnymi w ich obrębie nurtami, a także przekazanie podstawowej wiedzy niezbędnej do analizy i opisu współczesnych zjawisk z tych obszarów. Podczas zajęć uczestniczki i uczestnicy zapoznają się takimi zjawiskami, jak historyczny Tanztheater i współczesny teatr tańca, reżyseria światła i wizualność w tańcu współczesnym oraz choreografii, taneczne rekonstrukcje i archeologia tańca, kino tańca i nowe technologie, dramaturgia tańca i polityczno-społeczne aspekty choreografii (w tym ciało jako narzędzie oporu), kwestie percepcji i uważności w tańcu współczesnym (w tym: improwizacja, techniki somatyczne) oraz związki tańca współczesnego i nowej choreografii ze sztukami wizualnymi.

12 września / godz. 15.00-18.00 / ANNA KRÓLICA / "Fenomen teatru tańca"

26 września / godz. 15.00-18.00 / REGINA LISSOWSKA-POSTAREMCZAK / "Film tańca"

Szczegółowy program i zapisy - do 31.08.2019:

http://centrumsztukitanca.eu/cst-2019-nabor-teoria-i-krytyka-tanca/