powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Chorzów. Teatr Ogrodowy startuje dziś koncertem Raz Dwa Trzy

Trzynasty sezon Chorzowskiego Teatru Ogrodowego rozpocznie się w ten weekend, a konkretnie dzisiaj, w piątek 12 lipca w Sztygarce. To organizowany od 2007 roku letni festiwal artystyczny o charakterze teatralnym, odbywający się na terenie

Wspólnie grają już prawie od trzech dekad. Ich nazwa miała nie kojarzyć się z żadną ideologią i doszli do wniosku, że tylko liczebniki są wolne od takich obciążeń. Chociaż uciekają od mainstreamu, słyszeli o nich (i ich) wszyscy. Tworzą muzykę, która łączy pokolenia, urzeka szczerością i prawdziwością przekazu. Zresztą dla lidera zespołu, Adama Nowaka, twórczość polega na uczciwym zadawaniu dogłębnych pytań. Tę sztukę opanował bez zarzutu. Raz Dwa Trzy to klasa sama w sobie. Inteligentnie, ironicznie, poetycko. Nie da się jednak zamknąć ich w szufladce z napisem "piosenka poetycka"; wymykają się wszelkim schematom. Ich pierwszej płyty w 1991 roku nikt nie chciał wydać, teraz każdy kolejny krążek błyskawicznie pokrywa się (podwójną) platyną.

Zespół Raz Dwa Trzy

Ważne piosenki

Adam Nowak - śpiew, gitara

Jacek Olejarz - perkusja

Grzegorz Szwałek - akordeon, klarnet, keyboard

Jarosław Treliński - gitara

Mirosław Kowalik - kontrabas, gitara basowa

Tadeusz Kulas - trąbka

***

Bilety: 48 zł

Dostępne:

- w recepcji Sztygarki: Chorzów, ul. Piotra Skargi 34d, (tel. 32 249 59 92)

- w sieci ticketportal.pl (wyprzedane)

**

Z wywiadu, jakiego Adam Nowak udzielił "Sztajgerowemu Cajtungowi" (nr 1/2019, ukaże się 12 lipca 2019)

Sztajgerowy Cajtung: Uważa Pan się za poetę, tekściarza, showmana? Jaki aspekt tworzenia i występowania jest dla Pana najważniejszy?

Adam Nowak: Najbliżej jest mi do tekściarza. Aspiracje poetyckie zamknąłem chyba dość dawno temu. Z ulgą. Showman ze mnie nie najlepszy. Po prostu coś niekiedy mówię między piosenkami. Być może dla niektórych odbiorców bywa to istotne. W tym, czego się podjęliśmy, jest bardziej aspekt spotkania, niż występu. Odgrywanie przygotowanych z góry aranżacji powoduje znużenie. Usiłujemy się zaskakiwać na scenie. Wtedy słuchacze czują, że dzieje się coś jedynego, niepowtarzalnego, przeznaczonego tylko do tego miejsca i czasu, który wspólnie przeżywamy. To się wydaje takie proste. Ktoś opowiada, a ktoś inny słucha i reaguje. Może właśnie dlatego warto być cały czas dzieckiem i słuchać z otwartymi szeroko ustami i oczami różnych opowieści. I warto być opowiadaczem, żeby się przekonać jaką można komuś sprawić frajdę.