EN

24.06.2019 Wersja do druku

Ku pojednaniu i wybaczaniu

"Śpiewak jazzbandu" na podstawie sztuki Samsona Raphaelsona w reż. Wojciecha Kościelniaka w Teatrze Żydowskim w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Wszystkich.

"Śpiewaka jazzbandu" obejrzałem dwukrotnie. I zrobiłem to nie tylko z chęci porównania premierowej obsady z kolejnymi wykonawcami, którzy się w tym przedstawieniu rolami wymieniają. Okazuje się, że nie jest to wcale tak istotne, albowiem koncepcyjna konstrukcja spektaklu i jego nie mniej istotna kompozycja przestrzenna mają tak silne podstawy interpretacyjne, inscenizacyjne i ruchowo-muzyczne, że jakiekolwiek wahnięcia w tę czy inną stronę w ocenie aktorów zdają się nie mieć w tym przypadku żadnego znaczenia. Każdy z nich tworzy tutaj postać silnie zakorzenioną w przestrzeni i realizowaną w emocjach będących nośnikiem klarownie przeprowadzonej myśli dążącej w finale do wspólnotowego przymierza, pojednania i wybaczenia. To że Renia Gosławska w roli Tapera jest bardziej aktywna , drapieżna i tajemnicza w swoim towarzyszeniu bohaterom od Arkadiusza Borzdyńskiego, czy to, że może Kamil Krupicz tworzy postać tytułowego bohatera w nieco pełniejszy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ku pojednaniu i wybaczaniu

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Wszystkich

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

24.06.2019

Realizacje repertuarowe