EN

24.05.2019 Wersja do druku

Andrzej Seweryn: Kłamstwo, które zna każdy

- Jest to dramaturgia młodości, realistyczna, a jednocześnie poetycka, zróżnicowana formalnie i szekspirowska poprzez epickość i sposób pokazywania wojny - mówi Andrzej Seweryn o premierze "Borysa Godunowa" Aleksandra Puszkina w reż. Petera Steina w rozmowie z Jackiem Cieślakiem w Rzeczpospolitej.

Pracował pan z największymi reżyserami, m.in. Peterem Brookiem, Jacques'em Lassallem, a teraz spotkał się z kolejnym gigantem - Peterem Steinem. Kim jest dla pana? - Legendą. Jego przedstawienia oglądałem w Warszawie, a potem w Paryżu. W Warszawie podczas studiów aktorskich widziałem "Księcia Homburga" von Kleista, którego oglądaliśmy w szerszym gronie, i był to dla nas językowy szok. Język niemiecki bowiem, do którego przyzwyczajono nas w krzykliwej, agresywnej wersji języka okupanta i zbrodniarzy, okazał się w interpretacji Steina, jego aktorów, Bruno Ganza, miękki, łagodny, cudowny. Zawsze też podziwiałem u Petera podporządkowanie wizji reżyserskiej autorowi, a jednocześnie to, że jego spektakle są na tyle wyraziste, iż pamiętam je do dzisiaj i mógłbym cytować całe fragmenty. Okazuje się również, że praca z takimi artystami, jak Peter Brook, Jacąues Lassalle czy Peter Stein, okazuje się dość prosta. Na czym to polega? - Peter sz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kłamstwo, które zna każdy

Źródło:

Materiał własny

Rzeczpospolita nr 120

Autor:

Jacek Cieślak

Data:

24.05.2019

Realizacje repertuarowe