EN

11.04.2019 Wersja do druku

Precelek

Przypomniałam sobie te czasy, gdy pracowałam nad teatrem międzywojennym w Wilnie, i zobaczyłam, jak ciekawe i odważne sztuki pisały kobiety, a jak miałką twórczością zajmowali się mężczyźni, i jak bardzo mnie poruszyła ta niesprawiedliwa krytyka, która kobiety-autorki wtedy spotykała - pisze Jagoda Hernik Spalińska w felietonie dla portalu Teatrologia.info.

W grudniu zeszłego roku udałam się do Berlina, by na zaproszenie pani Jacob z UTP Berlin wygłosić wykład na Uniwersytecie Humboldta. Wymyśliłam sobie tytuł "Zeittheater w Polsce wczoraj i dziś", bo pomyślałam, że to będzie dobre ze względu na polsko-niemiecki kontekst tego zjawiska. Gdy podjechałam pod Uniwersytet na Unter den Linden i znalazłam się pod wskazanym adresem, nogi mi się ugięły w kolanach, ponieważ stałam przed ogromną bramą prowadzącą na ogromny dziedziniec, na którym stał ogromny gmach. Sprawdziłam jeszcze raz adres, ale niestety wszystko się zgadzało. Na miękkich nogach weszłam do ogromnego hallu i patrzyłam chwilę na schody podobne do tych w Zachęcie, tylko trzy razy większe. Ponieważ numer sali, który otrzymałam od organizatorów, był bardzo wysoki, więc, pnąc się z trudem po schodach, miałam nadzieję, że wykład odbędzie się w jakiejś małej salce, że to będzie jednak, jak to mówi profesor Jarosław Gajewski, "cic

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Precelek

Źródło:

Materiał własny

teatrologia.info

Autor:

Jagoda Hernik Spalińska

Data:

11.04.2019

Wątki tematyczne