EN

9.04.2019 Wersja do druku

Fałsz i obscena

"Mein Kampf" wg Adolfa Hitlera w reż. Jakuba Skrzywanka w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.

Trwamy w okresie Wielkiego Postu. W naszej Ojczyźnie jest to czas szczególny. I nie tylko dla katolików. Nawet Polacy, którzy są agnostykami albo w ogóle niewierzącymi, zdają sobie z tego sprawę i traktują ten czas na zasadzie wielowiekowej tradycji. Spoglądając zaś na repertuary teatrów, to - poza nielicznymi wyjątkami - nie tylko nie ma żadnego odzwierciedlenia tego wyjątkowego okresu, ale bywa wręcz odwrotnie. Skala obrazoburstwa, bluźnierstwa, obsceny, propagowania dewiacji, ataków na Kościół, ośmieszania i dyskryminowania katolików (którzy przecież w Polsce są większością, a nie mniejszością), wcale się nie zmniejszyła. A niektóre teatry jakby wręcz specjalnie w czasie Wielkiego Postu prezentują swoje premiery, w których uczucia religijne katolików są wyszydzane. I cóż z tego, że obrażanie uczuć religijnych jest w Polsce penalizowane? Podobną postawę jak wobec uczuć religijnych większość teatrów zajmuje względem uczuć patrioty

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Fałsz i obscena

Źródło:

Materiał własny

Nasz Dziennik nr 82

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

09.04.2019

Realizacje repertuarowe