"A pod tobą są wieczne ramiona" zespołu Graindelavoix pod dyrekcją Björna Schmelzera w ramach Festiwalu Nowe Epifanie w Warszawie. Pisze Anna Czajkowska w Teatrze dla Wszystkich.
Belgijski zespół Graindelavoix, specjalizujący się w dawnej polifonii wokalnej, po raz kolejny gości na Festiwalu Nowe Epifanie. Podczas tegorocznej edycji, oprócz dwóch koncertów ("Róże ze złota" i "Ogień św. Antoniego"), muzycy zaprezentowali niezwykły spektakl "A pod tobą są wieczne ramiona". Ich występy zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem, nie inaczej było z kameralnym, muzycznym widowiskiem, które jest wynikiem poszukiwań związku między tradycyjnym śpiewem liturgicznym - piętnastowiecznym motetem i szesnastowieczną antyfoną, a prozą Samuela Becketta. Autor "Końcówki" i "Czekając na Godota", w którego utworach znajdziemy powtórzenia, powracające motywy, niemal muzyczny rytm, znał i cenił średniowieczne teksty, a w dodatku cierpiał na bezsenność (o czym opowiada Björn Schmelzer, założyciel, dyrektor artystyczny i dyrygent Graindelavoix). Schmelzer dostrzega podobieństwo tematów - śmierci, lęku i snu, obecnych w wieczornym śpie