EN

22.02.2019 Wersja do druku

Barbara Wysocka: Dlaczego Tosca zabija

- Pozostajemy w konwencji widowiska kostiumowego, przy czym są to kostiumy wzorowane na modzie lat 70. XX wieku - zapowiada Barbara Wysocka. W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej reżyseruje "Toscę" Giacomo Pucciniego, dramatyczną opowieść o miłości artystów wciągniętych w tryby opresyjnego państwa. Premiera 23 lutego.

ANNA S. DĘBOWSKA: Reżyseruje pani wielki operowy przebój, choć wcześniej sięgała po niszowe tytuły, jak "Zagłada domu Usherów" Philipa Glassa, "Eros i Psyche" Ludomira Różyckiego czy "Moby Dick" Eugeniusza Knapika. BARBARA WYSOCKA: O tytułach w operze nie decyduje reżyser, on dołącza jako ostatni do zaplanowanej i obsadzonej solistami produkcji. Natomiast czasem istnieje możliwość wyboru - ja zamiast "Halką" na dużej scenie wolałam zająć się współczesną operą Pascala Dusapina "Medeamaterial" na scenie kameralnej. Z operowych przebojów mam za sobą "Łucję z Lammermooru" Donizettiego w Monachium oraz "Don Giovanniego" Mozarta w Bregencji. Praca na materiale muzycznym tej klasy jest zupełnie innym doświadczeniem niż praca z muzyką mniej wybitną. Dlatego przyjęłam propozycję realizacji "Toski", mimo że pojawiła się późno jak na wymagania tak dużej i skomplikowanej produkcji. Ze scenografką Barbarą Hanicką miałyśmy rok na opracowanie kon

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Barbara Wysocka: Dlaczego Tosca zabija. Premiera w Teatrze Wielkim

Źródło:

Materiał nadesłany

Co Jest Grane 24

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

22.02.2019

Realizacje repertuarowe