EN

19.02.2019 Wersja do druku

Warszawa. Marzec w Teatrze Collegium Nobilium

Daria Wiktoria Kopiec przygotowuje ze studentami IV roku Wydziału Aktorskiego, kierunku aktorstwo teatru muzycznego, spektakl "Fedra Fitness". Premiera już 1 marca.

Dramatopisarz István Tasnádi korzysta w swojej "Fedrze Fitness" ze znanego mitu i wykorzystując go, tworzy jego autorską wersję. Główny temat, miłość dojrzałej kobiety do swojego pasierba, został tutaj zdominowany przez temat władzy. Brutalny świat mitu nie zmienił się - bohaterowie targani są przez namiętności, a przemoc, kłamstwo i kara, także i tu, malują pejzaż, na którego tle rozgrywa się opowieść. Zmienili się natomiast bohaterowie mitu, czyli my sami - "wszystkich wchłonął sektor usług". To wydaje się być istotą tekstu Tasnádi'ego. Rytm i muzyczność stanowią siłę dramatu węgierskiego autora. Wykorzystuje to forma spektaklu, którą stanowi polifonia słowa, pieśni i ruchu. W oparciu o te trzy współgrające ze sobą narracje i sięgając do klasycznej greckiej tradycji - chorei, realizatorzy spektaklu tworzą swój własny język opowieści. Za pomocą choreografii budują równolegle istniejące ze sobą światy - mityczny i wirtualn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

19.02.2019

Realizacje repertuarowe