EN

18.02.2019 Wersja do druku

Przed ołtarzem flamenco - o "Katedrze" Patricii Guerrero z Sewilli

"Katedra" Patricii Guerrero z Sewilli. Pisze Tomasz Domagała w oficjalnym dzienniku V Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Formy Materia Prima w Krakowie.

Niedziela, 17 lutego Flamenco, często kojarzone w Polsce tylko z tańcem, to kulturowy fenomen o dużo szerszym zasięgu. Ma swe korzenie w folklorze andaluzyjskich Cyganów i mieści w sobie muzykę, śpiew, taniec, kostium oraz pewną kulturową tożsamość. Oczywiście taniec zajmuje w obrębie flamenco pozycję szczególną, gdyż jest ze wszystkich elementów tej kultury zjawiskiem najbardziej spektakularnym i najbardziej rozpowszechnionym. Łącząc w sobie gesty hinduskiego pochodzenia z wybijanym stopami mocnym rytmem, służy do opowiadania, czego dowód mieliśmy podczas wczorajszego spektaklu Patricii Guerrero. Teatralne produkcje flamenco wykorzystują muzykę, śpiew, taniec, kostium, scenografię i światło, żeby za ich pomocą opowiedzieć jakąś historię. Pochodząca z Granady uznana gwiazda flamenco, Patricia Guerrero, w mistrzowski sposób przedstawiła opowieść pod tytułem "Katedra". W związku z trudną do uchwycenia fabułą takich spektakli - są one

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Oficjalny dziennik festiwalowy - "MATERIA PRIMA sort!"

Źródło:

Materiał własny

Blog DOMAGALAsieKULTURY

Autor:

Tomasz Domagała

Data:

18.02.2019

Festiwale