"Katedra" Patricii Guerrero z Sewilli. Pisze Tomasz Domagała w oficjalnym dzienniku V Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Formy Materia Prima w Krakowie.
Niedziela, 17 lutego Flamenco, często kojarzone w Polsce tylko z tańcem, to kulturowy fenomen o dużo szerszym zasięgu. Ma swe korzenie w folklorze andaluzyjskich Cyganów i mieści w sobie muzykę, śpiew, taniec, kostium oraz pewną kulturową tożsamość. Oczywiście taniec zajmuje w obrębie flamenco pozycję szczególną, gdyż jest ze wszystkich elementów tej kultury zjawiskiem najbardziej spektakularnym i najbardziej rozpowszechnionym. Łącząc w sobie gesty hinduskiego pochodzenia z wybijanym stopami mocnym rytmem, służy do opowiadania, czego dowód mieliśmy podczas wczorajszego spektaklu Patricii Guerrero. Teatralne produkcje flamenco wykorzystują muzykę, śpiew, taniec, kostium, scenografię i światło, żeby za ich pomocą opowiedzieć jakąś historię. Pochodząca z Granady uznana gwiazda flamenco, Patricia Guerrero, w mistrzowski sposób przedstawiła opowieść pod tytułem "Katedra". W związku z trudną do uchwycenia fabułą takich spektakli - są one