Agata Duda-Gracz, która z zespołem Teatru Nowego w Poznaniu przygotowuje "Hamleta", zaproponowała cykl improwizacji, które od lutego raz w miesiącu odbywają się na jednej ze scen przy ul. Dąbrowskiego. Podobne działania realizowała już wcześniej w Krakowie i we Wrocławiu - pisze Agata Wittchen-Barełkowska w portalu Kultura u Podstaw.
Podczas spotkań z aktorami teatralnymi zazwyczaj pojawia się zestaw standardowych pytań: Jak długo uczy się pani tekstu na pamięć? Czy ma pan tremę przed każdym spektaklem? Z jakimi reżyserami lubi pan pracować? Co pani robi, gdy się pomyli lub zapomni tekstu na scenie? Jaka jest pana wymarzona rola? Czy zazdrości pan kolegom, jeśli to oni grają główne role, a nie pan? Wiele z tych pytań dotyczy procesu przygotowywania do roli, budowania postaci - tego, co zazwyczaj niedostępne dla widza, stykającego się podczas przedstawienia z rezultatem końcowym długotrwałej pracy. DROGA DO PREMIERY Zazwyczaj próby do kolejnej premiery w teatrze trwają około dwóch, trzech miesięcy, choć wyjątki od tej reguły nie są rzadkością. Przyjęty w Polsce system pracy teatrów dramatycznych wyznacza stały rytm prób: poranne odbywają się najczęściej od godziny dziesiątej do czternastej, popołudniowe od osiemnastej do dwudziestej drugiej. Aktorzy godzą p