powiększwersja do drukupoleć znajomemu

Wrocław. Sevdaliza & Leszek Możdżer razem na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej

Sevdaliza, holendersko-irańska gwiazda, przyjęła zaproszenie na 40. Przegląd Piosenki Aktorskiej, wystąpi w niedzielę 24 marca na Dużej Scenie Teatru Muzycznego Capitol. Leszek Możdżer zagra gościnnie na koncercie artystki.

Bilety w cenie 60 i 80 zł są jeszcze w sprzedaży - można je kupić na https://ppa.wroclaw.pl/repertuar-i-bilety/

Sevdaliza (na zdjęciu) jest holenderską artystką totalną (kompozytorką, wokalistką, tancerką, reżyserką, malarką, rzeźbiarką) u progu międzynarodowej sławy.

Piosenki są dla Sevdalizy tylko jednym ze środków wyrazu (nietrudno usłyszeć ich najważniejsze źródła: staromodny trip hop, oszczędna elektronika klubowa, odrobina europejskiej muzyki klasycznej i sporo wpływów perskiej muzyki tradycyjnej), bo artystka najpełniej wyraża się w bogato i pomysłowo inscenizowanych formach filmowych, poruszających uniwersalne, ciągle przez ludzkość nieprzepracowane problemy: uprzedmiotowienie, zniewolenie, brak miłości.

Sevdaliza pasuje do współczesnego świata, pełnego codziennych transgresji - i jednocześnie jest prowokacją wobec tych wszystkich, którzy chcieliby zaszufladkować ją jako Persian beauty.

Sevdaliza z wirtuozerią posługuje się wyrwanymi z różnych kultur symbolami i hermetycznymi - a jednak czytelnymi! - aluzjami, żongluje stereotypami i tekstami kultury, które zostały, czasem słusznie, zapomniane.

(www.ppa.wroclaw.pl)

Leszek Możdżer to wybitny pianista i kompozytor, dokonał w polskim jazzie mentalnej i stylistycznej rewolucji, jaka nie stała się wcześniej udziałem żadnego innego jazzmana. Trudne jazzowe frazy, skomplikowane improwizacje, melodykę standardów i subtelność kompozycji ubrał w ramy specyficznego jazzu, który - nie siląc się na wylewność wobec słuchaczy, komercję i przebojowość - stał się tętniącym ekspresją "jazzem Leszka Możdżera".

Jazzowa wyobraźnia, ciekawy zamysł improwizacji, subtelność chopinowskich etiud i mazurków, "komedowskie" inspiracje - tworzą w jego muzyce nową barwę dla jazzowej kameralistyki fortepianowej. Należy do najciekawszych zjawisk polskiego jazzu ostatnich dekad.

(materiały promocyjne artysty)