EN

7.02.2019 Wersja do druku

Choroba polskości

"Wyzwolenie" Stanisława Wyspiańskiego w reż. Anny Augustynowicz w Teatrze Polskim w Warszawie. Pisze Aneta Kyzioł w Polityce.

Anna Augustynowicz wraca do Wyspiańskiego - wystawiła "Wesele", "Akropolis", "Sędziów", po "Wyzwolenie" sięga drugi raz. Inscenizacja ze szczecińskiego Współczesnego powstała w przededniu wejścia Polski do Unii Europejskiej, w obecnej ważny jest rok 1989 i Okrągły Stół, mija właśnie 30 lat wolnej Polski. I to o nią spór - zakorzeniony w romantyzmie i trwający do dziś w polityce, mediach i domach - toczą trzej bohaterowie. Konrad, ponownie grany przez Grzegorza Fałkowskiego (pokolenie średnie), Duch Ojca (Jerzy Trela, pamiętny Konrad ze spektaklu Konrada Swinarskiego z 1974 r.) i urodzony po 89 r. Reżyser/Syn (Marcin Bubółka). "Wyzwolenie" (i "Dziady" Mickiewicza) splatają się ze "Studium o Hamlecie", Polska, polskość, Polak i naród odmieniane przez wszystkie przypadki, konfrontowane są z uniwersalną wizją człowieka u Szekspira. Wyzwolonego? Zatruwające czy zniewalające umysły kolejnych pokoleń, polskie imaginarium narodowo-romantyczne objawi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Choroba polskości

Źródło:

Materiał własny

Polityka nr 6

Autor:

Aneta Kyzioł

Data:

07.02.2019

Realizacje repertuarowe