EN

4.02.2019 Wersja do druku

Pojednanie, dialog, porozumienie

- Tematem dramatu Jelinek jest zakłamywanie historii pod hasłem dążenia do prawdy. Ale mechanizmy fałszowania, przemilczania, wypierania nie są zarezerwowane dla Austrii. Przepisywanie historii, gumkowanie, układanie nowej narracji, to wszystko są współczesne, znane nam tematy - z Katarzyną Kalwat, reżyserką "Rechnitz. Opery" w TR Warszawa rozmawia Wiesław Kowalski w Teatrze dla Wszystkich.

Zbliżają się kolejne prezentacje "Rechnitz. Opery" w TR Warszawa. Czym będą się te spektakle różniły od tych, które odbyły się we wrześniu zeszłego roku? - Zdecydowaliśmy się zachować tę samą przestrzeń wykonania koncertowego, która naszym zdaniem najlepiej podkreśla muzyczną, polifoniczną formę tekstu Elfriede Jelinek. Potraktowaliśmy ten dramat jako partyturę, konstruując nasz spektakl w obszarze współistnienia muzyczności tekstu i muzyki. Co się zmieni? Wojtek Blecharz przygotował nowe partie muzyki, m.in. chorały na instrumenty i głosy aktorów, a także arię dla hrabiny Margit von Batthyany, w którą wciela się Magdalena Kuta. Więcej też będzie odniesień do współczesności. Premiera w TR Warszawa to kolejny etap pracy nad "Rechnitz. Opera". W przyszłym sezonie na zaproszenie Festiwalu Nostalgia planujemy dziesięciogodzinną instalację z orkiestrą, aktorami TR Warszawa i tancerzami w jednym z podpoznańskich pałaców. Bardzo mnie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pojednanie, dialog, porozumienie

Źródło:

Materiał własny

teatrdlawszystkich.eu

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

04.02.2019