EN

31.01.2019 Wersja do druku

Kraków. Opera Rara: sprawdzanie wytrzymałości gatunku

Jedenasta edycja festiwalu Opera Rara zacznie się 31 stycznia w Krakowie. Zobaczymy cztery duże przedstawienia i wokalne recitale w gwiazdorskiej obsadzie.

Ideą festiwalu Opera Rara jest zderzenie dwóch wizji opery: jej tradycyjnego oblicza oraz prowokacyjnych eksperymentów. Takie podejście, dając możliwość opowiadania tej samej historii na wiele sposobów, stanowi dobry punkt wyjścia do otwierania słuchaczy na różne interpretacje. Jan Tomasz Adamus, który jest dyrektorem festiwalu Opera Rara, nie ukrywa, że lubi sprawdzać wytrzymałość gatunku. Chce zastanowić się nad drogą, jaką przeszła opera: od popularnej rozrywki w czasach, gdy śpiewacy mieli status podobny do dzisiejszych gwiazd pop, po elitarną rozrywkę. Kiedyś w salach operowych prowadzono życie towarzyskie i załatwiano interesy. - Na festiwalu Opera Rara poszerzamy pole znaczenia opery, zwłaszcza wobec powszechnie funkcjonującego zestawu skojarzeń odwołujących się jednak przede wszystkim do nurtu klasycznego. Opera Rara to wyjście poza schemat: prezentujemy zarówno opery barokowe, jak i eksperymentalne inscenizacje czy recitale wokalne -

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Opera Rara: sprawdzanie wytrzymałości gatunku

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski Magnes nr 2 - miesięcznik

Autor:

Łukasz Gazur

Data:

31.01.2019